Jump to content

Edit History

kdtran

kdtran

Solbris II skrev for 1 time siden:

Jeg er stum av beundring over den jobben du har gjort! Den er kort og godt helt enestående!

Jeg bøyer meg dypt i støvet av respekt!???

Hehe

Takker, Erik. 

Min gode venn og tidligere båtbygger Priit ville garantert ha definert støpejobben som «terrible shit» men det sier han om det meste ettersom han er en petimeter av de store. Strukturelt er det nå minst like sterkt som originalt, og det er bedre enn det utgangspunktet var når jeg begynte på jobben. Jeg merket tross alt ikke at det var råte i dekket før jeg begynte å plukke på greiene. (1cm tykkelse på dekket + 2cm distanse materiale + stivere +  3-4 mm underdekke (CSM duk) fra fabrikk gjorde nok sitt.  Princess kjørte overkill på 80 tallet. 
Nå er det lagt på 4 -5 lag med 600grams kryss-vevd duk støpt på plass med epoxy.)

 

Jeg ønsker å ha en båt som jeg er stolt av og som jeg kan stole 100% på dersom vi blir overrasket av været når vi er på tur.  Det tror jeg at vi har nå. 

Alle kjente (samt det jeg har funnet av ukjente) feil og mangler er utbedret, noe som er godt dokumentert i denne tråden. 

Båten skal trolig selges til høsten, og jeg gidder heller ikke å ha masse tull med reklamasjoner osv.

 

Her ligget det med andre ord ett vell av egen interesse bak. ?

kdtran

kdtran

Solbris II skrev for 1 time siden:

Jeg er stum av beundring over den jobben du har gjort! Den er kort og godt helt enestående!

Jeg bøyer meg dypt i støvet av respekt!???

Hehe

Takker, Erik. 

Min gode venn og tidligere båtbygger Priit ville garantert ha definert støpejobben som «terrible shit» men det sier han om det meste ettersom han er en petimeter av de store. Strukturelt er det nå minst like sterkt som originalt, og det er bedre enn det utgangspunktet var når jeg begynte på jobben. Jeg merket tross alt ikke at det var råte i dekket før jeg begynte å plukke på greiene. (1cm tykkelse på dekket + 2cm distanse materiale + stivere +  3-4 mm underdekke (CSM duk) fra fabrikk gjorde nok sitt.  Princess kjørte overkill på 80 tallet. 
Nå er det lagt på 4 -5 lag med 600grams kryss-vevd duk støpt på plass med epoxy.)

 

Jeg ønsker å ha en båt som jeg er stolt av og som jeg kan stole 100% på dersom vi blir overrasket av været når vi er på tur.  Det tror jeg at vi har nå. 

Alle kjente (samt det jeg har funnet av ukjente) feil og mangler er utbedret, noe som er godt dokumentert i denne tråden. 
Båten skal selges til høsten, og jeg gidder heller ikke å ha masse tull med reklamasjoner osv.

 

Her ligget det med andre ord ett vell av egen interesse bak. ?

kdtran

kdtran

Solbris II skrev 1 time siden:

Jeg er stum av beundring over den jobben du har gjort! Den er kort og godt helt enestående!

Jeg bøyer meg dypt i støvet av respekt!???

Hehe

Takker, Erik. 

Min gode venn og tidligere båtbygger Priit ville garantert ha definert støpejobben som «terrible shit» men det sier han om det meste ettersom han er en petimeter av de store. Strukturelt er det nå minst like sterkt som originalt, og det er bedre enn utgangspunktet var når jeg begynte på jobben. Jeg merket tross alt ikke at det var råte i dekket før jeg begynte å plukke på greiene. (1cm tykkelse på dekket + 2cm distanse materiale + stivere +  3-4 mm underdekke (CSM duk) fra fabrikk gjorde nok sitt.  Princess kjørte overkill på 80 tallet. 
Nå er det lagt på 4 -5 lag med 600grams kryss-vevd duk støpt på plass med epoxy.)

 

Jeg ønsker å ha en båt som jeg er stolt av og som jeg kan stole 100% på dersom vi blir overrasket av været når vi er på tur.  Det tror jeg at vi har nå. 

Alle kjente (samt det jeg har funnet av ukjente) feil og mangler er utbedret, noe som er godt dokumentert i denne tråden. 
Båten skal selges til høsten, og jeg gidder heller ikke å ha masse tull med reklamasjoner osv.

 

Her ligget det med andre ord ett vell av egen interesse bak. ?



×
×
  • Create New...