Jump to content

Norsk seilbåt savnet, på vei til Svalbard

Geir Kallevik

Recommended Posts

Ikke kommenter for mye her. Proffene søker med det beste utstyr som kan skaffes. Tenk på pårørende og familie. Kan du gjøre noe, så gjør det. Hvis ikke, hold kjeft!

Det er viktig å kunne hente erfaring fra slike situasjoner.. Enig i at det kan bli litt mye synsing til tider, men å påpeke viktigheten av sikkerhetsutstyr er ikke etterpåklokskap, det kan redde livet til nestemann som går med turplaner.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Null synsing fra min side. Å legge ut på en slik tur er helt lovlig, og det skal det være. Og man velger selv hvilke moderne hjelpemidler man skal ta med og benytte. Dette er helt ærlige og redelige valg, som et voksent menneske må ta selv. Og går det galt - ja, da går det galt. Livet og døden - det er faktisk så enkelt.

Med vennlig hilsen fra en gammel NATO-soldat som har innsett at døden ikke er den verste skjebnen i livet. JEG vil henge på livet så langt det er mulig, for det er alltid en viss mulighet for at en eller annen forstyrret dame vil forelske seg i meg - men jeg respekterer de som ikke ser annen utvei enn den enkleste. Det er et ærlig valg.

Redigert av HerrPedersen (see edit history)

Må si at jeg hadde følt meg fryktelig alene om jeg la ut på en slik ferd uten noe form for kommunikasjonsmulighet. VHF hadde jeg definitivt hatt med...

Om ikke annet så for å kunne prate med redningshelikoptrene. Men nå gikk det jo bra, da. Det er en utrolig fin følelse for alle oss som faktisk har mistet familiemedlemmer til havet - at av og til går det faktisk bra. :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...