Riddar4 Startet 7.September.2016 Del på Facebook Startet 7.September.2016 Kjøper man båt her også når en har en sjark på Møre fra før? Tanken var å få kontakt med noen som trengte båtmannskap her nede og i bytte tilby fisketurer på Møre. Der er det ikke vanskelig å fylle fryseren med både fiskefileter og skalldyr. Men det har stoppet med tanken for min del, hvordan skal en gripe det an? Tanken slo meg: Hva gjør likesinnede i en tilsvarende situasjon? Håper å få tips både her og gjerne via mail. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.September.2016 Del på Facebook Svart 7.September.2016 (redigert) Vist du har mye fritid der, hadde jeg fått meg en liten skjærgårds jeep.... Er jo sikkert fisk og skaldyr å få der også... Alltid herlig og være uavhengig når det kommer til båt... Jeg er selv i en lignende situasjon.. har båt i Norge, men bor store deler av vinteren i Spania.. Er i markedet her nede nå, å leter nå etter en passelig skjærgårds jeep.. Har alt fått meg plass i havnen her nede, like ved der jeg bor... Er en glad i båtlivet er det vanskelig å være foruten, enig ?? Redigert 7.September.2016 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 7.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2016 Så vidt jeg har skjønt, er det relativ lang ventetid på båtplass her. Men det får jeg kanskje vite om det kommer hortensere på banen!? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.September.2016 Del på Facebook Svart 7.September.2016 Du kan kanskje prøve Holmestrand inntil videre. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.September.2016 Del på Facebook Svart 7.September.2016 Sjekk med Pluggen Havn i Horten. http://69511757356c47062a90e0.dynify.me/om-oss Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
pipe Svart 7.September.2016 Del på Facebook Svart 7.September.2016 (redigert) En vinner er jo å dorge fra Bastø fergene....de går absolut sakte nok da det tar en halv evighet å krysse fjorden.Et litt seriøsere forslag er å finne frem til båteiere som liker å fiske og syntes det er hyggelig med litt selskap .Det er nok endel som må bedrive denne hobbyen alene da kona og ungene har null interesse for slike ting. Men det er vel derfor du startet tråden?Har ikke et konkret forslag men mulig det kommer noen som har de interessene på banen her.Kom på en ting.Hva med å ta kontakt eller melde seg inn i småfiskeren? Redigert 7.September.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 8.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2016 Takker for mer eller mindre seriøse forslag så langt. Lurer litt på om det finnes fysiske treffsteder utenom baatplassen i Vestfold. Egentlig er jeg ikke typen som presser meg på noen. Hadde håpa å få kontakt med noen på et likeverdig grunnlag, der vi begge kunne ha nytte av hverandre og samtridig trives sammen på sjøen... Sitér dette innlegget Link to post
Copernicus Svart 8.September.2016 Del på Facebook Svart 8.September.2016 (redigert) Hei. Det er mange gode fiskeplasser utenfor Horten. Mene å huske at kart over fiskeplasser blant annet kan fås hos turistinformasjonen. Makrellen kan påtreffes stort sett overalt. Ellers er det vel som i Oslofjorden for øvrig mindre fisk enn før. Når det gjelder båtplasser for motorbåt ville jeg undersøkt med. Horten motorbåtforening ( Fyllinga) Pluggen Solviken Steinsnes Steinbrygga ( Borre) Redigert 8.September.2016 av Copernicus (see edit history) Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Riddar4 Svart 8.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2016 Takker for tips. En ting om det er så mye fisk her, en annen ting hvor trygg stedbunden fisk er å spise. Har hørt at det stort sett er fisk i stim som makrell det er tryggest å fiske her. Ser ikke så mange fiskebåter her, det er stort sett seilbåter og turbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.