Jump to content

Skrape av bunnstoff på glassfiberskrog - tips?

ko-stens

Recommended Posts

Du milde skaper som dette sitter!  :sweat:

Kjøpte meg malingsskrape og 80-papir til Mousen. Etter voldsom skraping på hjørnet bak, har jeg fått av det svarte. Litt det samme på siden bak der, men himmel og hav. Skrapa biter omtrent ikke på det svarte. Mousen klarer det heller ikke særlig bra. Når det også er så innmari kjedelig å drive på, gidder jeg ikke mer enn et minutt om gangen før jeg rusler inn og detter depressiv nedi tv-stolen.

En får vel like gjerne pusset noen minutter hver dag. Plutselig er jeg ferdig. Så får jeg kline på noe annet når det verste er tatt, altså det svarte. Det røde og det grå er mye tynnere lag. Om jeg lar det sitte, vil det ikke bli høydeforskjeller/malingskanter.

Et bilde av det lille jeg har prøvd. Må jo nesten ta spenntak mot noe for å få vekt nok på skrapa. Slitsomt! Og tenk på hvordan det blir når jeg må ligge innunder...

bilde

Lurer forresten på hva slags bunnstoff det kan være, det svarte. Gnir jeg på det med fingrene, smitter det av litt svart. Det skal vel være hardt bunnstoff på denne, men er det det når fargen smitter av? Det er ikke mye, men dog litt. Kan det være selvpolerende som er hatt på her? I så fall må en vel av med alt uansett? Det røde farger ikke av.

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...