Smellingen Startet 9.September.2016 Link til dette innlegget Startet 9.September.2016 Hei Min Yanmar 96 Hk 4JH2-UTE har gått ca 1400 timer. Det er en 1997 modell. Helt siden jeg kjøpte min NB750 i 2011 har motoren hatt et lite vannforbruk. Nivået i ekspansjonstanken faller sakte men sikkert. Så til spørsmålet: Er det noen vanlige, kjente årsaker til at denne motoren bruker litt kjølevann? Pakninger i varmeveksleren eller noe liknende? Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Haba Svart 10.September.2016 Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Har samme motor og samme båt og samme symptom. Jeg bruker longlife frostvæske og den er som kjent kraftig rødfarget. Under turboen henger en slangebit ned fra en tappekrane. Et område på dørken rett under er farget rød og jeg ser at det har dryppet fra slangen. Det har dryppet litt her i lang tid. Andre steder som kan lekke har jeg ikke oppdaget. Lekkasjen er så liten at jeg foreløpig ikke har brydd meg bare etterfyller i ny og ne. Obs. Ikke fyll ekspansjontanken mer enn halv. Sitér dette innlegget Link to post
Smellingen Svart 10.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Takker Haba Noe av det samme har jeg også observert. Mener at tapet må være større enn de dråpene jeg har sett. Jeg kunne jo sett etter om jeg greier å bytte disse tappekranene selvfølgelig. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.September.2016 Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Har reparert noe 4 syl yanmar, men kan ikkje huske hvilken del av alfabet de hadde bak 4-tallet. Bak dynamo, over sjøvannspumpe, i forkant av varmeveksleren - bak lokket der ligger det en o-ring på ferskvannsida, denne har ikkje styring innvendig. Har sett slike krympet slik at de faller inn. Svak drypp ned bak / på sjøvannspumpa Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Smellingen Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Oppdatering: d var faktisk tappekranen. At jeg ikke prøvde den med en gang! Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.