Mouche Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 ...., men liker kun friheten jeg har til å kunne dra på sjøen med akkurat den farkosten som passer meg. Nå er det vel fremdeles Sjøloven som gjelder, .... En slik anmeldelse er nok akkurat like effektivt som å ringe til politiet å anmelde naboen når han kjører for fort med bilen. Du kommer ingen vei med en slik anmeldelse. 1. etter mitt syn er det intet i det jeg har skrevet og ment som fratar deg muligheten til det. 2. Ja, ingen har hevdet noe annet. 3. I dag har de fleste tilgang til et videokamera og kombinasjonen av film og tydelig reg.merke vil nok være et greit utgangspunkt for en anmeldelse. Jeg ser ofte nevnt at det ikke nytter å anmelde noe som helst her i landet, men er uenig i den påstanden. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mouche Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hva er det man skal anmelde, registreringsnummeret? Hvordan straffeforfølger man et registreringsnummer? Ja, det er alltid registreringsnummeret på en bil som blir anmeldt og straffeforfulgt, ikke sant? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
andersb Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hvor stort og reelt er problemet? en princess fyllekjørte og tok borti flere båter i kragerø, synlig regnr, ringte politiet, de rykket ikke ut engang... skal de da rykke ut på "synes han kjørte litt nærme land litt fort?" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hvor stort og reelt er problemet? en princess fyllekjørte og tok borti flere båter i kragerø, synlig regnr, ringte politiet, de rykket ikke ut engang... skal de da rykke ut på "synes han kjørte litt nærme land litt fort?" Nei men du selv kan ringe fyren og forklare problemet med sånn kjøring. Eller om man får skade på egen båt så kan man forfølge saken osv. Klarer ikke å se at det er et problem å være gjenkjennelig på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Disisel Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Nummer-skiltet er stort nok. Ønsker ikke å se ut som et juletre Sitér dette innlegget Link to post
Klovn1 Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Dere kan ikke forfølge noe som helst dersom dere ikke kan bevise hvem som var fører, alt annet havner rett i dunken hos politikammeret, det eneste politiet kan gjøre er å ringe båteier og fortelle vedkommende at noen har kjørt gris med båten hans. Det er ikke rart politiet mangler ressurser dersom det fins mange som anmelder registreringsnummere. Et eksempel er politiets egne fotobokser, de kan ikke bøtelegge noen for å kjøre for fort dersom de ikke med 100% sikkerhet kan identifisere sjåføren på bildet. Jeg har selv møtt på politikammeret for å identifisere sjåfør av min egen bil, de så tydelig at det ikke var jeg som var sjåfør og jeg var heller ikke interessert i å drive politiarbeid for dem, boten havna i dunken. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 (redigert) Nei men du selv kan ringe fyren og forklare problemet med sånn kjøring. Eller om man får skade på egen båt så kan man forfølge saken osv. Nå kommer det litt an på samtalen, men i de fleste tilfeller vil vel dette strengt tatt være å anse som trakassering, noe som i mine øyne er langt verre enn hekkbølger eller noen knop over fartsgrensen. Man har rett og slett ikke noe med å kontakte andre på den måten, og hadde du ringt til meg ville du fått ditt livs konfirmasjon i andre enden av røret. Forfølge saken må du gjerne gjøre, men da må det gjøres gjennom rette myndighet, som er politiet, som sannsynligvis ikke er spesielt interessert i forfølge noe som helst, men som elsker å henlegge grunnet bevisets stilling, som betyr at med mindre du har håndfaste bevis kommer du ingen vei, og selv om du har håndfaste bevis, så kommer du sannsynligvis ingen vei da heller. Redigert 13.September.2016 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Det er ikke rart politiet mangler ressurser dersom det fins mange som anmelder registreringsnummere. Man anmelder ikke registreringsnummeret, men fører av båt med registreringsnummer xxx og med angivelse av tid og sted samt mulige vitner og hva som har skjedd. Så er det opp til politiet å vurdere hva de videre skal gjøre. Ofte gjør de ingenting da de enten ikke har mannskap tilgjengelig, båten er et helt annet sted eller de ikke anser saken til å være slik at de vil komme noen vei med saken. denne avgjørelsen er det politiet som skal ta og er trenet til å avgjøre ikke elektrikere, lærere eller klovner! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Klovn1 Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Selvsagt gjør de ingen ting, da det ikke er noe å gjøre. Det forstår de aller fleste, sett bort fra hundevalper. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Her tar du også feil. Har selv ringt politiet og informert dem om at vi lå bak en bil hvor vi sterkt mistenkte at sjåføren var ruset. Ble satt over til en patrulje og de tok saken umiddelbart og informerte oss om hvor de stod hvilket de også gjorde så vi se ved selvsyn at de reagerte og gikk til aksjon/stoppet bilen. Muligens en klovn som var ute og kjørte? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Dere kan ikke forfølge noe som helst dersom dere ikke kan bevise hvem som var fører, alt annet havner rett i dunken hos politikammeret, det eneste politiet kan gjøre er å ringe båteier og fortelle vedkommende at noen har kjørt gris med båten hans. Det er ikke rart politiet mangler ressurser dersom det fins mange som anmelder registreringsnummere. Et eksempel er politiets egne fotobokser, de kan ikke bøtelegge noen for å kjøre for fort dersom de ikke med 100% sikkerhet kan identifisere sjåføren på bildet. Jeg har selv møtt på politikammeret for å identifisere sjåfør av min egen bil, de så tydelig at det ikke var jeg som var sjåfør og jeg var heller ikke interessert i å drive politiarbeid for dem, boten havna i dunken. Det å kunne spore eier av en båt er en god ting i mange sammenhenger. At en får henlagt en anmeldelse er vel i grunnen det minste problemet, ser ikke det å kunne melde noen som den største fordelen. Men skjønner at det er viktig for noen her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.