MegaTrondy Startet 10.September.2016 Link til dette innlegget Startet 10.September.2016 Har en Scand snekke med to diesl tanker på litt over 100 liter hver. Den ene tanken er koblet ut fordi t-ventilen som forbinder de to tankene sammen før det går over til en slange lekker luft. Spørmålet er om det er lett å fikse dette? Eventuelt hvor får jeg tak i ny ventil? Har tenkt å tømme tanken og inspisere den før jeg begynner å bruke den for å se etter grums eller diesel dyr. Kan jeg eventuelt rense diesel og bruke på nytt? Nå er den ene diesel tanken bare koblet rett på grov filteret - ikke gjennom t ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 10.September.2016 Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Dette er det sikkert noen som har utført tidligere. Legg ut bilder så er det lettere å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Diesel blir normalt ikke gammel, hvis det ikke er biodiesel. Er det vann tilstede vil det bli dieseldyr og rester(avfallsstoffer) av dieseldyr vil legge seg som en svart "gele" i bunn av tanken. Dieselen kan biocide behandles, som dreper mikroorganismer, men avfallstoffene må evt fjernes. Ventilen som lekker luft må det vel gå og bytte, sjekk med TESS, Hydroscan el. hvis den er spesiell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.