Jump to content

Koble inn igjen diesel tank nummer 2?

MegaTrondy

Recommended Posts

Har en Scand snekke med to diesl tanker på litt over 100 liter hver. Den ene tanken er koblet ut fordi t-ventilen som forbinder de to tankene sammen før det går over til en slange lekker luft. Spørmålet er om det er lett å fikse dette? Eventuelt hvor får jeg tak i ny ventil? Har tenkt å tømme tanken og inspisere den før jeg begynner å bruke den for å se etter grums eller diesel dyr. Kan jeg eventuelt rense diesel og bruke på nytt?

Nå er den ene diesel tanken bare koblet rett på grov filteret - ikke gjennom t ventilen.

Diesel blir normalt ikke gammel, hvis det ikke er biodiesel. Er det vann tilstede vil det bli dieseldyr og rester(avfallsstoffer) av dieseldyr vil legge seg som en svart "gele" i bunn av tanken. Dieselen kan biocide behandles, som dreper mikroorganismer, men avfallstoffene må evt fjernes.

Ventilen som lekker luft må det vel gå og bytte, sjekk med TESS, Hydroscan el. hvis den er spesiell.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...