Lars H. Startet 11.September.2016 Link til dette innlegget Startet 11.September.2016 I forbindelse med planlagt installasjon av baugpropell, tenker jeg nå på det elektriske. Det er lite plass på instrumentpanelet slik at det er vanskelig med plass til original joistick eller tuchpanel fra Sleipner. Men jeg var nettopp ombord i Flid (Viknes 880), og der var det originalt montert den smekre og ypperlige Carlingswitch venderen for styring av baugpropellen. Men jeg finner den ikke noe sted på nettet. Noen som kan hjelpe meg med hvor jeg kan få tak i en slik, den til venstre på bildet altså? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Johannes Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Kanskje du kan få kjøpt den fra Viknes, kan være vert å ta en telefon til kaibutikken der. Tlf: 56 15 22 28 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Jeg har allerede sendt dem en mai, så får jeg se om jeg får svar til uken. Men det spørs, iom. at jeg sa at det var til en Sagabåt, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
adeneo Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Bryteren er en Carling Contura XII med såkalt "paddle" lokk på. Det er vel fremdeles Holst & Fleischer som er importør for Carling, slik at det går kanskje an å høre om de kan skaffe frem en slik bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Hva dere vet! Da får jeg ta kontakt med dem når jeg kommer hjem. Vi ligger fremdeles (sammen med Bonus og Flid) på Oscarsborg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.