ELISE 1 Startet 15.Juni.2005 Del på Facebook Startet 15.Juni.2005 Har greid og banke borti brygga og resultatet ble at lista sprakk.. Noen forslag på hva jeg kan gjøre?? kan det fikses, eller må jeg bytte hele Skal på treffet i Horten, så forslag mottas med takk der. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Batdilla Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Du har ikke noen mulighet til å laste opp et bilde eller to av skaden da? Slik at vi ser skadestedet, profilen på lista, osv. Mye enklere å mene noe om det når man ser det foran seg. Sitér dette innlegget Link to post
ELISE 1 Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Skal prøve å få tatt bilde etter jobb idag. Det er i spissen forran. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
JRK Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Hei, Vet ikke hvordan fenderlista de ser ut, men jeg har renskåret min og skjøtt den ved hjelp av et syrefast metalstykke som jeg bukket i samme profil som lista og borret to 6 mm hull hvor jeg monterte bolter igjennom både list og metallprofil. Gjør dette på en varm sommerdag da er fenderlista my lettere å strekke. Jeg måtte fjærene 20 cm på en 20 m lang list. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Gjør som JRK nevner, få laget til et beslag i syrefastog skjøt listen med det, da har du noe som kan ta støyten neste gang Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
ELISE 1 Svart 15.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Takk for tips så langt Er det noen som vet om noen i Horten eller nærheten som kan hjelpe meg? Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Halvor Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Hei! Gjorde samme jobben som det du nå må gjøre på min forrige båt, Risør 27. Syrefaste skjøtebeslag har de på Maritim. Legg den nye fenderlistbiten i varmt vann før du begynner å strekke, så går det som en drøm. Et par gubb som drar i lista og en som skrur - da er du der. God sommer - for nå kommer`n!!!!! Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juni.2005 Del på Facebook Svart 15.Juni.2005 Takk for tips så langt Er det noen som vet om noen i Horten eller nærheten som kan hjelpe meg? <{POST_SNAPBACK}> Jeg tror det er noe som heter Barkåker tynnplate eller noe sånt som lager beslag o.l i syrefast på bestilling Sitér dette innlegget Link to post
ELISE 1 Svart 16.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2005 Da tror jeg at jeg prøver meg på ett beslag... Takk for hjelp. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
mons Svart 16.Juni.2005 Del på Facebook Svart 16.Juni.2005 (redigert) Hvis det er av den svarte typen som har samme kvalitet som vannrør så kan den sveises. Finn en rørlegger som jobber med store vannrør og be om hjelp. Begge ender renskjæres, varmes med et "flattjern" på endeflatene og trykkes sammen til det er kaldt igjen. Full styrke hvis det er ordentlig utført. Har gjort det etpar ganger. Mons Redigert 16.Juni.2005 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.