Jump to content

Årsmodell Yamaha 90hk

Tommyt94

Recommended Posts

Hei.

Lurte på om noen vet en måte å finne ut årsmodellen på motoren min. Det klistermerket hvor det pleier å stå finnes ikke.

Undervannshuset har vært lakket en gang i tiden. En kan se det går vært mørkeblått. Som motorene på 85-90tallet? Resten av motoren ser ikke ut som den er lakket. Altså original lyseblå.

Mulig jeg skal selge denne nå. Så jeg vil gjerne finne ut hva jeg selger. For å ikke lure noen.

Mvh Tommy Stedal.

bilde

bilde

Motordekselet antyder sent 90-tall til tidlig 2000-tall, men det er vel ingen garanti for at motordekselet ikke er byttet...  Utover dette sliter jeg med å kommentere årsmodell når du ikke ser/har "typeskiltet".

er det noe jeg innbiller meg eller ser stamme/brakett ut til å være av nyere årgang/farge (mer gråaktig farge?) enn dekselet?  

(så kan man jo bare lure på hvorfor en eller annen tidligere eier har plukka vekk merkeskiltet...) 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja, hvis metallplaten er fjernet er det grunn til å vere skeptisk. Men fra år 2000 kom de med klistremerker isteden for merkeskilt i metall,og de flagrer avgårde hvis man peker på dem med en høytrykkspyler ☹. 

Men serienummer skal og stå på motorblokka, så kanskje du finner det der eller på kvitteringen fra forrige eier ?

Det er vel og vanskeligt å få registrert/forsikret en båt uten å ha serienummeret ?

Klistremerket er halvveis løsnet. Så det som står igjen på stammen er bare sort uten noe form for skrift.

Finnes det noe register hvor en kan lese ut betydning av serienummer på blokka?

Årsmodell har ingen betydning for min del. For motoren er helt topp. Men salgsummen avhenger jo veldig av årsmodell da.

Redigert av Tommyt94 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...