Uttern D66 Startet 12.September.2016 Link til dette innlegget Startet 12.September.2016 HeiJeg har kjøpt meg en Jenneau 805 Leader.Prøvekjørt den og klarer 29 knop på maks med 4400 rpm.Ved frirus går den til 5000 rpm som er maks turtall.Virker som om propell er for stor.Motoren er ny 5.7 V8 med 300hk Volvo PentaDrev er jeg usikker på, 2001 modell med duoprop, helt ny propell uten skadet. Stålpropell.Data på propell er uvisst frem til opptak.Noen som har tips til meg?Syntes den er treg å komme i plan.Cruisingfart er 23 knop og 3500 rpm. Fornøyd med det. Hvor er cruisingturtall for denne motoren? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Motor/propell utfordringer hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Emnetittelen var ikke mye god, du risikerer at tråden blir stengt og den sier ikke mye om hva du lurer på. Først, stemmer toppfarten med det denne båten skal oppnå med slik motorisering? Det høres lavt ut. Deretter, er det SX drev på denne? 3000-3500rpm er bra cruising-turtall for denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Uttern D66 Svart 19.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2016 Oppdatering; Prøvde ut båten med mye mer trimtilt, den klarer nå 4700 omdr på maks og 32-34 knop. Det virker bra. Skal bli gøy å prøve igjen til våren.... Problemet her var meg bak spakene.... Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 19.November.2016 Link til dette innlegget Svart 19.November.2016 Jeg syns det er prisverdig når folk tar seg tid til å avslutte slike tråder med en konklusjon, også når problemet viser seg å kanskje ikke være et problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.