storfiskern123 Startet 14.September.2016 Link til dette innlegget Startet 14.September.2016 hei. har et problem! min mercury motor stopper etter jeg har kjørt en liten stund ( 1 time ) på lavt turtall, med en gang jeg gir på full gass holder den seg der en stund, så hører jeg på motoren at den går dårligere og dårligere, for å så stoppe helt. starter lett etter dette skjer og går helt ok på lavt turtall. la også merke til at kjølestrålen er veldig svak og hopper over til røyk (?) og vann om hverandre, på lavt turtall holder kjølestrålen seg der men når jeg gir på litt går dette over til vanndråper og røyk nærmest. hva kan problemet være? jeg har prøvd å stikke en ståltråd opp i kjølestråle hullet men hjelper ikke. kjennes ikke ut som det er tett heller. takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 14.September.2016 Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 Kan være at impelleren i vannpumpa er dårlig. Hvor gammel er motoren? Sitér dette innlegget Link to post
storfiskern123 Svart 14.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 ja, leste at det var tilfellet på noen andre motorer på nettet. motoren er en 2000 modell. tviler på at impelleren har blitt byttet ut noen gang! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 14.September.2016 Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 Kan godt være noen blader på impeller som er borte, slik at blir for lite kjøling når får mer turtall og større varmeutvikling på motor. Grei nok jobb å skifte, kan være litt plundrete å løsne gir-staget når du tar av undervannshuset. Har gjort dette på en Mercury 4 hk, men den var en god del eldre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.