Jump to content

Skipsplast 655 140 hk. Valg av propell


john kristian

Recommended Posts

DF140 er ikke markedets sterkeste motor, antakk oppgitte hk tatt i betraktning.

Den har forsatt bare 2,05 liter sylindervolum og et begrenset turtallsområde på full gass som krever tilpasset propell og båtvekt.

På mange båter er forskjellen på DF115 og DF140 bare 2-3 knop i beste fall.

Så 37 knop på en 655 er nok ikke enkelt å oppnå.

 

Sleng på en Mercury F150 4-takter så blir det andre boller. 3 liter og 206 kg burde gjøre susen.

Og ja en DF150 funker jo nesten like bra....  :smiley:

E-tec 150 V6 er også morsomt, ca samme vekt som DF140 men en helt annen verden av effekt.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...