john kristian Startet 18.September.2016 Link til dette innlegget Startet 18.September.2016 Jeg har en skipsplast 655 med 140. Lurer på hvilken propell det skal være på den da for at den skal gå 37knop. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.September.2016 Link til dette innlegget Svart 18.September.2016 Jeg har samme. Min har en gang toppet på 35, men normalt 33 maks. Både 19" og 21" alu funker greit. Liker 19" best da den er mye kvikkere i plan med den, men mister vel en knop på topp. Mulig du klarer 35 med en god stålpropell. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 18.September.2016 Link til dette innlegget Svart 18.September.2016 (redigert) DF140 er ikke markedets sterkeste motor, antakk oppgitte hk tatt i betraktning. Den har forsatt bare 2,05 liter sylindervolum og et begrenset turtallsområde på full gass som krever tilpasset propell og båtvekt. På mange båter er forskjellen på DF115 og DF140 bare 2-3 knop i beste fall. Så 37 knop på en 655 er nok ikke enkelt å oppnå. Sleng på en Mercury F150 4-takter så blir det andre boller. 3 liter og 206 kg burde gjøre susen. Og ja en DF150 funker jo nesten like bra.... E-tec 150 V6 er også morsomt, ca samme vekt som DF140 men en helt annen verden av effekt. Redigert 18.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.