Lisea Startet 21.September.2016 Del på Facebook Startet 21.September.2016 Hei! Vi er to jenter som har fått oss en liten båt på ca 10 fot. Det er en gummibåt og har 4 hk. Motoren er en Tohatshu, er usikker på når den kom ut.. Vi har ikke peiling på båter eller motorer, men vi lurer på hvordan vi kan trimme motoren til litt mer hk? Kan vi få en stegvis forklaring? Det er ikke vist å si: bare kjøp en motor. For vi har ikke råd;) hehe Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 EnTohatsu 4 HK 2 takt kan trimmes til 5 HK. Mer enn det går ikke. Så noen fler HK får du ikke :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
roaardal Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Selg 4 hesteren og kjøp en eldre 9.9hk. Hvis dere klarer å trimme en 4hk opp kanskje 1hk så er ikke det merkbart.. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 27.September.2016 Del på Facebook Svart 27.September.2016 Det er som sagt mulig å trimme en tohatsu 4 hk 2-takt til 5 hk ved å bytte dysen for høy hastighet i forgasseren og bytte innsug (reedventiler) bak forgasser. Reedventilene som står der fra før av kan også fikses slik at den blir 5 hk men da må den siste ventilen som er stengt på 4hk og åpen på 5 hk bøyes ut med forsiktighet slik at den ikke blir ødelagt Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 Nå har guttungen tatt over Thohatsuen jeg brukte i min barndom. En 4hk som er trimmet til 5hk. Nå har ikke jeg sammenligningsgrunnlag eller teknisk kompetanse til å si at det er verdens største forskjell, men den går bra. Det som skal sies er at placebo effekten, for en gutt på 6 år er minst like viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 28.September.2016 Del på Facebook Svart 28.September.2016 Sant det. Det er jo ikke store forskjellen i toppfart kanskje 1-2 knop skiller 4 og 5 hk. Det er vel heller det at det er lettere å få båten i plan med 5hester isteden for 4 hester. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.