Jump to content

Hvilken VRO pumpe trenger jeg? Johnson 70 hp

Beyma

Recommended Posts

En del av pumpene går om hverandre, det vil si, samme pumpe er benyttet på mange motorer, men det betyr likevel ikke at alle pumper går om hverandre, den må ha rette delenummeret.

Etterhvert som tiden går, produseres nye pumper som er oppgradert noe, og så får de nye delenummer, og settes inn i delekatalogen som erstatning for et gammelt delenummer osv.

Ut i fra et kjapt søk på MarineEngine, så ser det også ut til at riktig delenummer er det jeg har skrevet ovenfor, og at pumpen er oppgradert mange ganger, men sjekk likevel med en forhandler for å se hva som er den rette erstatningspumpen, før du kjøper noe.

http://www.marineengine.com/newparts/part_search.php?part_num=0174434

http://www.ebay.com/itm/Evinrude-Johnson-OMC-New-OEM-Fuel-Pump-Assembly-438559-0438559-/200542169938

Dette skulle være den riktige. En del billigere :P

Noen som vet om en guide på hvordan man skifter denne?

Byttet på min, ikke helt lik, vro2, fant guide på youtube. Men det var ganske enkelt, koble fra slanger, skru ut, skru inn ny. Pump frem totaktsolje med belgen før du kobler til oljeslangen. Og start den med ferdigblandet helt til du vet den får olje så den ikke kjører uten..

Lurt å kjøpe nye slangeklemmer med det samme... i alle fall de som satt på min (96 mod) tålte ikke all verden. jeg byttet til nye slanger og når de først var av. Måtte kjøpe originale på min, da de var vinklede.

Redigert av Whiskey (see edit history)

Baltic-pappa

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...