Beyma Startet 21.September.2016 Link til dette innlegget Startet 21.September.2016 Heisann! Har kjøpt en båt med en eldre Johnson 70 hp som trenger ny VRO pumpe. Usikker på merke og modell, men under pumpen står det 174434 :) Noen som vet hva jeg trenger? Mvh Christer Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Nummeret du har funnet er delenummeret på pumpen, den fås kjøpt hos en Evinrude/Johnson forhandler, og det ser ut som den er erstattet av en pumpe med nummer 5007423, men det vet forhandleren. Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Okei! Tusen takk! Tanken var å forbikoble dette, men siden plastikken på pumpen er ødelagt må jeg kjøpe en hel en. Håpet var å finne en på ebay til en billig penge, men jeg aner ikke hvem jeg kan velge. Er det slik at de fleste VRO pumpene fungerer om hverandre? Eller er det spesifikke pumper til veldig spesifikke motorer? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 En del av pumpene går om hverandre, det vil si, samme pumpe er benyttet på mange motorer, men det betyr likevel ikke at alle pumper går om hverandre, den må ha rette delenummeret. Etterhvert som tiden går, produseres nye pumper som er oppgradert noe, og så får de nye delenummer, og settes inn i delekatalogen som erstatning for et gammelt delenummer osv. Ut i fra et kjapt søk på MarineEngine, så ser det også ut til at riktig delenummer er det jeg har skrevet ovenfor, og at pumpen er oppgradert mange ganger, men sjekk likevel med en forhandler for å se hva som er den rette erstatningspumpen, før du kjøper noe. http://www.marineengine.com/newparts/part_search.php?part_num=0174434 Sitér dette innlegget Link to post
Seabird1500 Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Har du tenkt til å bruke vro funksjonen? Hvis ikke er det mye å spare på å kjøpe en helt vanlig bensinpumpe isteden.. Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Hadde ikke store planer om det nei! Kan jeg bare kjøpe en enkel bensinpumpe? Kunne du ha linket en til meg i såfall? Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 http://www.ebay.com/itm/Evinrude-Johnson-OMC-New-OEM-Fuel-Pump-Assembly-438559-0438559-/200542169938 Dette skulle være den riktige. En del billigere :P Noen som vet om en guide på hvordan man skifter denne? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) http://www.ebay.com/itm/Evinrude-Johnson-OMC-New-OEM-Fuel-Pump-Assembly-438559-0438559-/200542169938 Dette skulle være den riktige. En del billigere :P Noen som vet om en guide på hvordan man skifter denne? Byttet på min, ikke helt lik, vro2, fant guide på youtube. Men det var ganske enkelt, koble fra slanger, skru ut, skru inn ny. Pump frem totaktsolje med belgen før du kobler til oljeslangen. Og start den med ferdigblandet helt til du vet den får olje så den ikke kjører uten.. Lurt å kjøpe nye slangeklemmer med det samme... i alle fall de som satt på min (96 mod) tålte ikke all verden. jeg byttet til nye slanger og når de først var av. Måtte kjøpe originale på min, da de var vinklede. Redigert 21.September.2016 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Seabird1500 Svart 22.September.2016 Link til dette innlegget Svart 22.September.2016 Ja hvis du skal blande olje i bensin uansett kan du bruke en helt vanlig bensinpumpe. Det kommer jeg til å gjøre om noen av mine vro pumper skulle ryke. Når det gjelder type pumpe håper jeg noen andre kan hjelpe har ikke satt meg helt inn i dette enda siden mine virker foreløpig.. Sitér dette innlegget Link to post
Beyma Svart 22.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2016 Okei! Da har jeg kjøpt en ny pumpe. Skal ha litt av et båtprosjekt gjennom vinteren så kan lage en logg hvor jeg får gjennom motoren :) Satser på at det blir bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.