Jump to content

Noen som har testet/kjøpt eller vurdert Nye C65 fra Askeladden

R.O

Recommended Posts

Har sett på denne ved flere anledninger, og jeg liker båten veldig godt. Hadde vært interessant  å høre noen erfaringer fra noen som har kjøpt båten. Fin løsning med at akterdekk går i ett med dørken i båten, enkel adkomst, men hvordan er det i litt røff sjø, risikerer man at vann skvulper helt inn..? Vestlands båt,  så røft vær må ha vært i tankene til designeren..? Største 21 foteren jeg har vær om bord i, og en av få med fullverdig seng for to voksne i cabinen... 

https://baatplassen.no/bildearkiv/22/22150/c61cruiser1_0.jpg

Fin båt, meg har ingen erfaring med denne båten.

Men angående den åpne løsningen akter, så har jeg ingen bekymring. Jeg har Utteren D77, med tilsvarende løsning. Går jeg i ruskevær, så passer jeg på at luka til kabinen er lukket. Hvis det kommer ei kraftig hekkbølge, så vil det meste av vannet renne rett ut bak, resten ut av dreneringen. Jeg anser dette som en sikrere løsning enn høy rekke også bak. Offshore seglbåter bruker samme løsning.

samme løsningen med åpen hekk på C61 som har samme layout.  Det er jo ikke åpen hele vegen inn fordi sittebenken starter forran badeplattformen! Dette er jo uansett båter man bruker i finvær. deignkategori C.  Legger merke til at toalettløsningen er forskjellig på 65, i forhold til 61 og 75  men har ikke vært ombord in real så vet ikke om den blir for krøbel eller ikke..

Jeg synes designet er lekkert og jeg tror de har brukbare sjøeegenskaper! Kvaliteten har bestandig vært veldig solid både på konstruksjon og materialvalg hos Askeladden! Jeg vurderer P66 neste gang fordi jeg er litt lei av kalesje.

Dørken er relativ høy samt at sittebenken er med på å stenge unna hekksjø! ville ikke hatt noen betenkeligheter! dørken er relativ høyt

bilde

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Dette er jo uansett båter man bruker i finvær. deignkategori C.  

Den kategori C brukes ganske vidt. Åpne 14 fotere på 300kg er også kategori C...?

Men lav hekk bør ikke være noe negativt skjønner jeg. De har jo brukt løsningen på tidligere modeller, så det bør være godt utprøvd.  Eneste negative jeg finner med båten er bordløsningen. Kan ikke slåes sammen slik at det blir mindre, og det er ingen egen plass til bordet i båten. Bord tar en del plass i så små båter...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...