Guest Balder.. Startet 23.September.2016 Link til dette innlegget Startet 23.September.2016 Hei:) Kom inn fra sei fiske i kveld, men ble en litt stusselig opplevelse da det ble for mørkt. Jeg må ha en god lyskaster i baugen men vet fra traktor att led arbeidslys ofte forstyrrer feks radioen, vil en led lampe forstyrre kartplotter/ekkolodd ? Hører gjerne om erfaringer og eventuelt hva det må tas hensyn til. Takker for innspill. PS...ble storsei? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Det kommer helt an på kvaliteten på lyset. Mange av Kinalysene forstyrrer. Ofte kompenseres dette ved å legge minus til jord/gods/chassie da det kan forbedre/forhindre støy men det lager også andre problemer om man har topolt anlegg og jordfeilvarsler etc. Velg et skikkelig lys i maritim kvalitet og topolt tilslutning uten jord til chassie/lampehus så reklamerer du om dette ikke holder mål. Det er vel det beste rådet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Har også problem med min kartplotter, om jeg kobler den på båtens/motorens strømnett kutter/slår den seg av etter noen minutter, jeg har nå ett lite mc batteri som kun kartplotteren er tilkobletkoblet, da er det ingen problemer men må jo da ta med batteriet å få det laddet etter hver tur. Hva har jeg gjort feil....må da kunne koble kartplotteren til båtens el nett som alt annet utstyr ? burde den også jordes på en spesiel måte ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.