Tor Dahl Startet 27.September.2016 Link til dette innlegget Startet 27.September.2016 Jeg har en gammel lekk aluminiumstank og vurderer å bytte til ny i plast eller lage ny i rustfritt stål. Er det noen med erfaring fra bruk av septiktank i plast? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 (redigert) Plast er jo så mangt. De fleste nye serieproduserte båter har vel i dag tanker i ABS. Støpe selv i GRP er vel det enkleste og såvidt jeg vet er vel det helt OK for septik. Redigert 27.September.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Dahl Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Takk for svar. Regner med at plasttank fra Dometic på 6 mm burte holde Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Jeg kjøpte tank fra plastinvent til den forrige båten, og det var fine greier. Sitér dette innlegget Link to post
Mark Knopfler Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Hadde alutank før men byttet til denne: Bra erfaring så langt https://baatplassen.no/bildearkiv/38/38717/septiktank.jpg Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Har også tank fra Plastinvent. Super tank! Var svært prisgunstig i sin tid, og produsent har stort utvalg og var i tillegg svært fleksible mtp plassering av stusser etc ved behov. Anbefales! Sitér dette innlegget Oso Link to post
Faxen Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Jeg hadde tank fra Plastinvent på forrige båten. Helt super. Det var en 140 liters tank. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bitteliten Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Jeg var skeptisk da jeg så at min Nimbus 30s hadde plast tank. Helt uten grunn viste det seg. Som med all annen septik så er renhold viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Ulvegutten 1 Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 ooma skrev On 1.10.2016 at 9.37: Har også tank fra Plastinvent. Super tank! Var svært prisgunstig i sin tid, og produsent har stort utvalg og var i tillegg svært fleksible mtp plassering av stusser etc ved behov. Anbefales! Ooma jeg har lagt inn et par spørsmål til deg på en eldre diskusjon om lettmetall og syrefast har du mulighet til å lese dette og skulle så gjerne hatt et tilsvar da det virker som at du har en viss kompetanse. ... på forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 (redigert) Min plasttank, slik litt myk seig type, er fra båten var ny i 1986. Helt tett og god som ny. Plast korroderer ikke som tanker av metall. Redigert 8.August.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Var plasttank ombord her også originalt. Hadde ingen betenkelighet med å erstatte den med ny plasttank fra Maritim i forbindelse med bytting av alle septikkslanger og pumpe for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.