Jump to content

Edit History

Pelagia

Pelagia

Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart.  Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel, om hverandre.  Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert :882219236_Remoteon_offswitchwithShelly1WIFIrelay.png.90cc64ef1ea2b7711cb225f0dc42b682.pngInstalleres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloudservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil.  En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet.

Pelagia

Pelagia

Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart.  Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel,882219236_Remoteon_offswitchwithShelly1WIFIrelay.png.90cc64ef1ea2b7711cb225f0dc42b682.png om hverandre.  Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert. Installeres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloadservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil.  En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet.

• Create New...