GriseFlax Startet 28.September.2016 Link til dette innlegget Startet 28.September.2016 (redigert) Hei, Skal gå til innkjøp av ny motor siden jeg har kjøpt meg ny båt som trenger litt større motor. Den er innredet med mye som kan trekke litt til sammen, blandt annet lanterner, kupevarmer, cd-spiller, noe interiørlys, telefonlader.... Siden jeg er elektrofagmann vet jeg det som trengs om ohms lov, beregning av watt osv, men det jeg ikke vet noe som helst om er hva ladestrømmen fra en outboard motor er. Ingen erfaring med det. Kun hadd opp til 9.9hk fourstroke uten ladeuttak, ser for meg å innvestere i en Tohatsu/Yamaha/Suzuki four stroke på rundt 20-30HK Hva er ladestrømmen på? Finner ikke noe teknisk data på nett men mulig det er jeg som bruker feil søkeord.Er da opplagt ladeuttak til batteri fra en fourstroke motor fra 15hk og oppover? Totakter er uaktuelt da jeg skal fiske Alle svar mottas med stor takk for er helt blank på dette området. Redigert 28.September.2016 av GriseFlax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 28.September.2016 Link til dette innlegget Svart 28.September.2016 (redigert) Det pleier være likeretter / regulator på også mindre motorer med el-start. Ellers er det vel kanskje til nød et uttak for lanterne på de enkleste variantene Generator kan være fra 10A (mindre motorer) og oppover. Eks. Yamaha 9,9 Sport - 15 hk - 20 hk = 10 A, Yamaha 25 hk = 14 A. 30 og 40 hk har 17A. Hvis du går inn på yamaha-motor.eu/no og på aktuell modell, går du på tekniske spesifikasjoner og finner data der. Suzuki finner du under erlingsande.no Redigert 28.September.2016 av Søringen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.