Ommu Startet 29.September.2016 Link til dette innlegget Startet 29.September.2016 Hei, har kjøpt min første båt. En Polar 22. I den forbindelse har jeg et spørsmål, båten skal stå i vinteropplag i båthavn et par hundre meter fra huset, men jeg trenger både presenning, krybbe og slikt. Vil et slikt sett som det her fungere fint til det formålet? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82225220 Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Hei, og gratulerer med båten. Et lite tips: Ved oppretting av tråd kan det ofte være greit å være spesifikk. For eksempel : "Trenger råd om vinteropplag - Polar 22". Da kan du kanskje få mer spesifikke tips og råd av andre eiere av Polar snekker. Ellers vedr. vinteropplag: Jo mindre vindfang dess bedre, hvis du ikke planlegger å være en del om bord og jobbe med båten i opplagsperioden. Slike universal-sett for båter mellom 20 - 25 fot har jeg ikke erfaring med, men vil tro at de kanskje er laget til for bredere og høyere båter en din. Håper du får noen tips fra eiere av liknende båt som du nå har skaffet deg. Kanskje det allerede ligger en liknende båt i området der du skal ha din? Gå og kikk litt. Sitér dette innlegget Link to post
Ommu Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Tusen takk for det, og tusen takk for svar. Du har nok rett i rådene dine. Jeg skal nok finne ut av det. Kan jo også gå på en butikk å høre der. Det finnes jo noen av de her i Kristiansand:) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Ligger mange Polar 20/22 rundt om i opplagshavnene i Kristiansandsområdet. Der kan du jo se litt rundt, og studere litt på div. krybber, opplagstativ og tildekkinger av ymse slag. Bor selv i Vågsbygd og hadde Polar 20 i en del år, men hadde god plass til båten i hagen om vinteren. Brukte selv ei Songvaar krybbe i fra Søgne, og presenning på 7x5 meter til tildekking. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Hvis du går inn på finn.no og søker på Polar 22, så ligger det bilder av 2 - 3 stykker der som står på krybbe. Denne krybba så jo veldig solid ut, samt gir godt utgangspunkt for feste av presenning. (Større bilder ligger på finn.no). ? Ring evt til for eksempel Polar Boat Byglandsfjord eller Polar Service, som er to av annonsørene, og be om tips og råd. Ser også flere har bilder av båten på tilhenger, er jo et alternativ å kjøpe seg en uregistrert opplagshenger til en fornuftig pris. Koster en del å leie truck eller kran også, i hvert fall hvis en ser det over flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.