R.O Startet 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2016 Akkurat når båten skal selges slutter alle lanternene å virke...!! Har feilsøkt, og er selv elektriker (dog 20år siden jeg praktiserte) så jeg var veldig sikker på å finne feilen. Får ikke spenning ut til lanternene, og finner ingen feil på tilgengelige koblinger, men kabler etc i disse båtene er mildt sakt lite tilgengelig.. Ettersom alle tre sluttet å lys må det være en felles feil, men finer ikke noe sentralt koblingspunkt, Noe som har tips....? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 (redigert) Sjekke at det er strøm/spenning inn til - og ut av (påslått) lanternebryter synes å være et fornuftig sted å begynne. Redigert 1.Oktober.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
mask Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Det er gjerne en sikring som er gåen, siden du mistet alle lanternene samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Eller en felles minusforbindelse. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
R.O Svart 1.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Eller en felles minusforbindelse. Det er gjerne en sikring som er gåen, siden du mistet alle lanternene samtidig. Sikring er det første jeg tenkte, men finner kun en felles sikring fra batteriet den er OK. Finner ingen egen til lanterner. Liten båt, så den har enkelt el opplegg, men veldig vanskelig å komme til alt av kabler og koblinger.. Felles minus, hva mener du med det..? Måler liten motstand fra lanternen og ut, så det kan hende strømmen tar en annen vei..? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Det går vel neppe en egen minus fra hver av lanternene og helt frem til miuspolen på batteriet, men frem til et koblingspunkt og så en kabel videre til batteriminus. Er det brudd der, mister du strøm til alle lanternene. Og generelt, mange glemmer å tenke på brudd i minuforindelsen og tenker bare på pluss med sikringer og brytere. Derfor nevnte jeg minusforbindelsen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
YamToHo Svart 29.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2022 Gammel post, men følger opp med potensiell løsning for fremtidige Yamarin-eiere med samme problem som trådstarter og jeg hadde. Bryterpanelet har automatsikringer som er tilnærmet umulig å se reset-knappen på (fremsiden). Samme panelet er brukt på de fleste mindre modeller fra slutten av 90- og utover på 2000-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2022 Fikk akkurat samme feilen på min Yamarin i helgen. Men hvor er den resett-knappen? På baksiden av panelet/bryter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.