storken28 Startet 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2016 Jeg har en Yanmar 3YM20 med standard Kansaki KM2P-1 gearbox.Den hae begynt å leke olje. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe manual på denne,samt deleliste. Jeg har Yanmar verkstedmanual for motoren,denne inneholder null info om gear.Også veldig lite på internett. Håper det finnes hjelp å få. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Hadde samme motor og gear i fem år i ei Polarsnekke (2011mod.), men hadde aldri noen form for lekkasje på motor/gear. Hadde en tidligere Yanmar 3Gmf som lekket olje i pakning bunnpanne. Hvor er lekkasjen på din motor? Sitér dette innlegget Link to post
Old Wood Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Interessant, og lykke til, storken28. Vi har den samme standard Kansaki KM2P-1 gearbox på vår gamle 3qm20 motor, det eneste problemet hittil, er at der er vann i gearolja. (Sannsynligvis fordi båten har ligget ute i to år, uten lokk over motorkassa.) Men jobber med saka, og er interessert. Vi fant en fullstendig service manual på nettet, for denne motoren, men lite om gearboksen. Skal søke litt rundt, siden dette er verdifull informasjon. Så på: http://www.sailnet.com/forums/general-discussion-sailing-related/212353-kanzaki-transmission-questions.html Mye mer å finne, vil jeg tro! Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Har du fått ordna deg med manual ?? Hvis IKKE, så har jeg service manual som skal dekke denne kassa.. Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
storken28 Svart 10.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Morn "Brutus 5" Leste nettopp deres svar på innlegget mitt.Hadde nesten gitt opp håpet om positivt svar. Hvis du har manualen er jeg meget interessert. Kan du kontakte meg på IM da kan vi bli enige om betingelser. Takk for svar så langt Sitér dette innlegget Link to post
Old Wood Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Hmm - hva med bare å laste opp manualen her, Brutus5? Om ikke, hvor mye skal du ha for den? Siden jeg også er muligens interessert. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Da ser et ut som om jeg har fått det til Manualen ligger nå her: https://baatplassen.no/i/topic/16543-hurth-marine-gear/?p=1873047 Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
Old Wood Svart 12.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2016 Takk skal du ha! Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå, med den båten vi har, men setter stor pris på det. Lastet opp Yanmar manualen til en dropboks eller noe slikt, gjorde det "public" - men ser ikke ut til at det virker, dersom mulige lesere ikke logger seg inn, blir medlem, e.l. . Kanskje bør jeg laste den opp til der du lastet opp girkasse-manualen. Bra - og takk! Sitér dette innlegget Link to post
Brutus5 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Takk skal du ha! Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå, med den båten vi har, men setter stor pris på det. Lastet opp Yanmar manualen til en dropboks eller noe slikt, gjorde det "public" - men ser ikke ut til at det virker, dersom mulige lesere ikke logger seg inn, blir medlem, e.l. . Kanskje bør jeg laste den opp til der du lastet opp girkasse-manualen. Bra - og takk! Bare hyggelig. (Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå) Jeg håper du ikke har planer om å gi opp båten din Vi ble ferdig i våres med ei tresnekke som har en gammal FM motor montert. Mye arbeid, MEN når den ligger på vannet og motoren tøffer er det noe eget med det.. Service Manual og Brukerhåndbok ligger nå på dok. arkivet.. Sitér dette innlegget I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides. Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.