Jump to content

Yanmar 3YM20, KM2P-1 giret lekker olje. Servicemanual til dette?

storken28

Recommended Posts

Interessant, og lykke til, storken28.

Vi har den samme standard Kansaki KM2P-1 gearbox på vår gamle 3qm20 motor, det eneste problemet hittil, er at der er vann i gearolja.  (Sannsynligvis fordi båten har ligget ute i to år, uten lokk over motorkassa.)

Men jobber med saka, og er interessert.

Vi fant en fullstendig service manual på nettet, for denne motoren, men lite om gearboksen.

Skal søke litt rundt, siden dette er verdifull informasjon.

Så på:

http://www.sailnet.com/forums/general-discussion-sailing-related/212353-kanzaki-transmission-questions.html

Mye mer å finne, vil jeg tro! :smiley:

Takk skal du ha!  Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå, med den båten vi har, men setter stor pris på det.

Lastet opp Yanmar manualen til en dropboks eller noe slikt, gjorde det "public" - men ser ikke ut til at det virker, dersom mulige lesere ikke logger seg inn, blir medlem, e.l.  .  Kanskje bør jeg laste den opp til der du lastet opp girkasse-manualen.

Bra - og takk!

Takk skal du ha!  Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå, med den båten vi har, men setter stor pris på det.

Lastet opp Yanmar manualen til en dropboks eller noe slikt, gjorde det "public" - men ser ikke ut til at det virker, dersom mulige lesere ikke logger seg inn, blir medlem, e.l.  .  Kanskje bør jeg laste den opp til der du lastet opp girkasse-manualen.

Bra - og takk!

Bare hyggelig. (Vet ikke helt hvordan min "båthistorie" vil gå) Jeg håper du ikke har planer om å gi opp båten din :worry:

Vi ble ferdig i våres med ei tresnekke som har en gammal FM motor montert. Mye arbeid, MEN når den ligger på vannet og motoren tøffer er det noe eget med det..

Service Manual og Brukerhåndbok ligger nå på dok. arkivet..

I've learned - that no matter how thin you slice it, there are always two sides.  :yesnod:

Hasla 26 - Yanmar 3QM30K / Sjømann 22 - VP MD2B

Ørnvik 690 Bowrider - Suzuki DF140

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...