Jump to content

DP 290 Tilt pumpe, pump assembly sitter fast

Vikrem

Recommended Posts

Hei

Har en DP 290 drev tilt pumpe som ikke går som den skal.

Åpnet pumpen og fant ut at kobblingen mellom motor og pumpehuset var knekt.

Motor går men når jeg prøver å vri på pumpehus tappen som drives av motoren så greier jeg ikke vri den rundt for hånd med ei tang.

Er det noen som vet om den skal være mulig å kunne dreie for hånd eller må den ha så stort dreimoment at kun motoren får det til?

Skal også siest at jeg kun får en nebbtang nedi da det ikke er plass for noe særlig mer der.

Går ut fra at dette er en vanlig stempelpumpe så det må vel gå ant å åpne denne?   Står i verkstedsmanualen at den er "non serviceable" men har vanskelig å tru at denne ikke skal la seg åpne.

NB: har ikke prøvd på å åpne denne ennå :giggle:

Andreas.

Er det noe som er sikkert så er det at om ikkje du greier vri den så greier heller ikkje motoren å dreie den på langt nær. Deri ligger da også årsaken til det som var knekt- at pumpa står fast. Nye slike får du til rea pris på Ebay f.eks. Ikkeno å bruke penger og energi på den gamle. 

Og da kan du også likegodt bare skifte ut heile rukla med det samme. Er heilt sikkert ikkje så langt igjen til motoren er utbrent heller.  Kjøpte ny komplett pumpeenhet med motor i sommer til ca1500 levert på døren. Det er altså uten reler og den slags. Mao ca 1/3 - 1/4 av prisen her hjemme.

Redigert av Knurrbart (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...