Jump to content

Lekkasje, kran inntak toalett


saj555

Recommended Posts

Nå er jeg veldig inkompetent når det gjelder glassfiberbåter, men all den tid du har lekasje, må vel egentlig båten opp for grundig tetting ellers risikerer man delaminering ganske fort. Delaminering kan man vel også få dersom du tetter midlertidig fra utside med eksempelvis tec7 da fuktigheten ikke blir ført ut fra glassfiberen ?

Link to post
Share on other sites

Forstår det slik at det er forbindelsen mellom krana og skroggjennomføringen som lekker. Da må det vel være tilrådelig å tette gjennomføringen utenifra og skifte kran (hvis nødvendig) uten å ta opp båten?

 

Forutsetter da at skroggjennomføringen er i tilsynelatende god stand.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Har lekkasje i kranen til toalettet.Skulle gjerne ha sluppet å ta opp båten for å skifte.Har noen en ide om hvordan jeg skal slippe det! Båten er en sjømann 22 fot. Kanskje jeg må uti? :diving:

<{POST_SNAPBACK}>

Lag en kon av isopor som du trykker forsiktig inn i skroggjennomføring fra utsiden - demonter kuleventilen forsiktig. Når du er ferdig fyller du vann i septiktanken via toalettet og pumper isoporpluggen ut ved å tømmen septiktanken. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...