Jump to content

Kan Eberspächer D2 varmer låse seg, og hvordan låse opp?

Lars H.

Recommended Posts

Det ble en lang dag med montering av den nye varmeren idag, men nå er den på plass og den fungerer utmerket.

bilde

Som jeg skrev ovenfor, fungerte varmeren utmerket, men den fungerte faktisk mer enn utmerket på turen til Borgen og avdekket en alvorlig elektrisk feil der betjening og temperaturføler ble montert.

Displayet viste nemlig etter en stund adskillig høyere temperatur enn hvordan jeg selv følte det. Det måtte med andre ord enten være feil på føleren eller ekstra varmt der den var plassert. Så jeg fant frem en slik temperaturmåler som kan måle på avstand og pekte den mot det varme området, og ganske riktig, akkurat der føleren var plasser var det 5gr. varmere enn bare 10cm. unna. Dermed var det å vippe frem panelet, og bak der satt det flere sikringsholdere med gamle poselenssikringer, og en av dem var skikkelig varm, - den til autopiloten som jo trekker en del strøm. Siringen som var irret og fæl ble tatt ut og den og holderen pusset ren. Problemet løst. Så dette hindret faktisk et mulig branntilløp! Så nå har jeg en ny sak på listen over jobber som må gjøres: Skifte sikringene ut med moderne flatstiftsikringer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...