Roger og Olina Startet 3.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2016 Hei folkens. I sommer så hadde vi ett turbohavari på utsiden av Mandal. Med maks flaks, fikk vi tak i en brukt turbo. I vinter er planen å ta ut motoren og gå over den. Men jeg mistenker at turboen som sto på og den jeg kjøpte brukt, ikke er den rette. Ønsker å kjøpe en ny og har tatt kontakt med div leverandører i Oslo og Telemark. Men får det samme svaret. De trenger nr som står på tidligere turbo. I manualen, så står det ikke noe delnr på turboen :-( Grunnen til at jeg mistenker at begge ikke er den optimale, er bilder som jeg har sett på av disse motorene. Det er enkelte detaljer som skiller seg ut, som f.eks størrelse osv. Tror kanskje at begge er til 180hk motoren og da mangler jeg 3000 o/min på turboen. Så er det en eller annen som kan gi meg ett hint her? Mvh Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 Har du målt turbotrykket. Det skal svært liten luftlekkasje til før turbotrykket går ned. Det er vel også mellomkjøler på denne motoren? Den er det og vert å sjekke før du går videre. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 Har du målt turbotrykket. Det skal svært liten luftlekkasje til før turbotrykket går ned. Det er vel også mellomkjøler på denne motoren? Den er det og vert å sjekke før du går videre. Hei Nemo. Nei, det har jeg ikke gjort og ikke vet jeg hvordan jeg gjør det eller hva det skal ligge på. Er dette noe en kan få kjøpt til en ikke alt for gal penge? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 Kjøpte en fra Wema. Den var lett å installere. Nå fikk jeg hjelp fra en som hadde kjøpt samme type til sin motor. I "boken" til min motor er det oppgitt 1,23 bar og det stemmer ganske nøyaktig. Det skal ikke mye støv og skit på filteret eller bladene før trykket synker. Det er også montert måler for eksostemperatur. Det er Wema instrument det og. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Akkurat, da skal jeg sjekke opp dette. Takk for godt tips Nemo :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Hei Jeg skal også prøve meg på å få ut motoren. Har Sternpower drev. Har du det på din? Jeg har en Viking 28 Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 10.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Hei Jens. ja har Stern 1000 drevet. Så sitter i disse dager å funderer på hvordan jeg skal få ut ting og tang. Det jeg har funnet ut så langt, er at drevet må av. Veier 100kg så det blir jo en jobb for seg... Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 (redigert) i Holset katalogen står: MARINE Lehman Sabre Marine 82 W/C212/275HP 2726/8TIM H2A 3518002 A66801/2J45 Enquiries › Redigert 11.Oktober.2016 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Hei Her tror jeg du finner det meste til Forden: https://www.lancingmarine.com/pricebook2016.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 11.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Takker så mye Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.