Jump to content

Ford Sabre 212, delenummer på turbo?

Roger og Olina

Recommended Posts

Hei folkens.

I sommer så hadde vi ett turbohavari på utsiden av Mandal. Med maks flaks, fikk vi tak i en brukt turbo. I vinter er planen å ta ut motoren og gå over den.

Men jeg mistenker at turboen som sto på og den jeg kjøpte brukt, ikke er den rette. Ønsker å kjøpe en ny og har tatt kontakt med div leverandører i Oslo og Telemark. Men får det samme svaret. De trenger nr som står på tidligere turbo.

I manualen, så står det ikke noe delnr på turboen :-(

Grunnen til at jeg mistenker at begge ikke er den optimale, er bilder som jeg har sett på av disse motorene. Det er enkelte detaljer som skiller seg ut, som f.eks størrelse osv. Tror kanskje at begge er til 180hk motoren og da mangler jeg 3000 o/min på turboen.

Så er det en eller annen som kan gi meg ett hint her?

Mvh Roger og Olina

Har du målt turbotrykket. Det skal svært liten luftlekkasje til før turbotrykket går ned. Det er vel også mellomkjøler på denne motoren? Den er det og vert å sjekke før du går videre.

Hei Nemo.

Nei, det har jeg ikke gjort og ikke vet jeg hvordan jeg gjør det eller hva det skal ligge på.

Er dette noe en kan få kjøpt til en ikke alt for gal penge?

Kjøpte en fra Wema. Den var lett å installere. Nå fikk jeg hjelp fra en som hadde kjøpt samme type til sin motor. I "boken" til min motor er det oppgitt 1,23 bar og det stemmer ganske nøyaktig. Det skal ikke mye støv og skit på filteret eller bladene før trykket synker.

Det er også montert måler for eksostemperatur. Det er Wema instrument det og.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...