Otto R Startet 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2016 Jeg slet med å få start på vår lille påhengsmotor. Motor er nesten ikke brukt, 2009 modell - kjørt max 5-10timer., den har ikke vært i bruk på 2-3 år.Den har da stått inne i hus etter blitt ferskvannskjørt. Jeg hadde den på Rib en ,men jeg glemte at den var 4 takt og den fikk litt oljeblanding. Den gikk bare litt om gangen urent før den stoppet. Tok båt og motor hjem og ferskvannskjørte motor. Jeg byttet til ny bensin uten olje og hentet det jeg trodde var en ny tennplugg i båten. Tennplugg hørte visst til den andre motoren en 9,9hk Tohatsu. Jeg skrudde inn tennplugg og prøvde å starte , men her hørtes det bare rare lyder ikke noe start. Jeg skrudde ut igjen plugg og plugg var ødelagt. Tennplugg var for lang så jeg da jeg sammenliknet med den jeg tok ut. Jeg kjøpte riktig type tennplugg og prøvde å starte - men den starter ikke. Spørsmål- har jeg ødelagt noe i motor da den feile tennplugg slo borti noe ved forsøk på start ? Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Har motor enda kompresjon? Det som kan skje er at du enten slår hull på stempelet, eller kroker ventilene om dem kommer borti pluggen. Dette er i verstefall. Men har den grei kompresjon har det nok gått bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Hvis du klarte å dra den rundt har den vel mest sannsynlig bare klemt sammen tennpluggen slik at den kortsluttet og ikke gav gnist. Om dette kan ødelegge tennspole er jeg usikker på, 'en ville i alle fall sjekket om det er gnist på den nye tennpluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Og hvordan ser jeg at det er gnist ? Ved å sette på pluggen på tennhetta og prøve å starte ? Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Sett pluggen i plugghetta og legg andre enden mot jord. Dvs en ulakkert flate på blokka Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.