Jump to content

With vital 15, ønsker tips til oppussing

Kenneth186

Recommended Posts

Hei alle.

Har nettopp kjøpt meg min første båt som er en with vital 15. Tenkte egentlig aldri på å skaffe båt men da jeg kunne få denne av en på jobben for 3000kr inkludert en 2005mod gaupen henger og en mercury 50hk måtte jeg bare slå til.

Alt fungerer men den trenger bare et malings strøk. Dette blir gjort i vinter. Ny kalesje og nytt interiør er ordnet så tror dette kommer til å bli en suuuper båt etter hvert.

Lurer litt på hva denne egentlig kan være verdt i nåværende stand og når den er 100% ferdig.

Sender med noen dårlige bilder så kan dere se.

Om noen har noen supre tips ang pussing og maling tar jeg alt imot med et smil

bilde

bilde

bilde

bilde

ang. maling:    gelcoaten utvendig ser jo ut til å være temmelig fri for skrammer og sår - bare veldig skitten og matt.   Kan være det hadde holdt med en skikkelig rubbing + polering... 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja har sett i etterkant at det er flere med samme prosjekt :-)  Blir vel en tur innom biltema idag for å handle diverse utstyr man kan bruke.

Rubbing og polering? Det kan kanskje være lurt.. Båten er så å si helt hel under møkka så kanskje det er polering som er tingen.

Dette blir bare en "øl" båt som jeg så fint vil kalle den så trenger ikke se strøken ut men ihvertfall vesentlig penere enn den gjør nå :)

Ja var billig syns jeg.

Har så smått begynt med demontering av småtinga. Fjerna setene og kalesjen, har jo ordna et nytt sett :-) samt alle de krokene osv. Mange av de satt utrolig godt.

Har skrapa bort de stygge dekalene, og det fins noen sprekker her og der(nesten usynlige) men ingenting stort.

Velger å la vinduet bli på,(skal sote side rutene) men usikker på om jeg skal fjerne fender lista eller ikke. Den er jo hel men veldig brun i fargen. Koster jo fort 2500 kr for en ny..

Hva tror dere?

jepp , få vasket og rengjort mest mulig i første omgang , så ser du bedre om det er noe mer som må gjøres.   Et tips her er syrebaserte produkter som vannlinjerens / gelcoat clean / rustvask som tar misfarginger, rustflekker osv 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 6 måneder senere...

Som dere ser på bildene har jeg ignorert flesteparten av dere som mener jeg bør holde meg unna maling? 

Men syns dette ble megabra, og ettersom jeg nesten fikk båten gratis vil jeg sette mitt eget preg på den? 

Er ennå ikke helt ferdig men viser dere noen bilder av sånn den ser ut nå.

motoren er montert og blir testet i morgen, interiøret og kalesjen blir også montert i morra.

fenderlista blir rensa, har trua på at den blir fin igjen?

Er foreløpig veldig fornøyd, vært mange timer med sliping og sparkling før malinga?

IMG_0144.JPG

IMG_0137.JPG

IMG_0138.JPG

IMG_0139.JPG

IMG_0140.JPG

Lagt opp all elektrisiteten på nytt med nye kabler og koblinger, ble superfint.

motoren startet på første forsøk og gikk som en klokke.

litt mas med kalesjen da den ikke var helt orginal, men den kom på den også.

mangler kun bunnstoff før den havner i vannet?

Gleder meg!!!

IMG_0151.JPG

IMG_0155.JPG

IMG_0156.JPG

IMG_0158.JPG

IMG_0159.JPG

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...