Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Tydelig at vi har litt forskjellige erfaringer. Min er at på støp direkte i " taket" : fukte maks 2 lag 600 csm størrelse 20 x30 eller noe. Ellers vanskelig å få til.......

om det er i overgang "vegg,tak " så kan bredde økes, men jeg får ikke kontroll på noe større enn 25X30 er en ofte brukt størrelse  for småstøp. ( var normalt sommerhjelpa som sto og kuttet slike av restematte )

luft er ikke noe tema siden jernrulla fikser den biten.  ( når ei skrogsider legges fuktes opp til 6 lag før det rulles ut)

Jeg fukter like mye på begge lag men som Fortego skriver ikke for bløt..... legger leiven på ei langskafta rulle og legger den på plass. 

Knude

Knude

Tydelig at vi har litt forskjellige erfaringer. Min er at på støp direkte i " taket" : fukte maks 2 lag 600 csm størrelse 20 x30 eller noe. Ellers vanskelig å få til.......

om det er i overgang "vegg,tak " så kan bredde økes, men jeg får ikke kontroll på noe større enn 30x 30.

luft er ikke noe tema siden jernrulla fikser den biten. Jeg fukter like mye på begge lag men som Fortego skriver ikke for bløt.....

• Create New...