Rytteren
Så var det på tide med en snuoperasjon. Er heldig med at krybben har hjul og betonggulvet er fint pusset. Klarte det uten hjelp, bortsett fra en 2"4" som brekkstang.
Sparklet ut baugen slik at senterlinja blir i senter. Penest sånn. Fullførte nederste bordgang på babord side for å kunne overføre linjene og høydene til styrbord side. Må prøve å få det så likt som mulig.
Målte høyde fra dollbord og chine hver 50cm fra akterspeil og forover og fant en linje som ble bra. Som sagt, det er en optisk illusjon hele greia. Men en får prøve å gjøre det så bra som mulig likevel.
Nærmer meg ferdig med hovedflaten på styrbord side. Må få med meg underkant av chine også på den delen som blir synlig over vannlinja.
Siste bordet under chine på plass. Beklager rotet på dekk, men sånn blir det når man holder på. Har samlet alt av kapp av merbauen, vil ikke kaste noe enda. Skal etter planen bygge noe innredning også, og da kan selv den minste bit komme godt med.
Man ser at bordgangen "reiser seg" litt mot baugen likevel, men alt i alt synes jeg dette blir bra.
Siste del av knekken mot kanten på dollbordet:
Nå må jeg få ryddet litt, for jeg har faktisk planer om å ha plass til bilen også i garasjen i vinter. Gidder ikke å skrape snø og is om morgenen når det kan unngås;)
Så får vi se om det er mulig å fortsette arbeidet likevel. Bilen kan jo stå ute mens man jobber litt, og bare kjøre den inn etterpå.