sjøgrisen Startet 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2016 Ja så var giret gåen igjen :( Skiftet clutchene for 2 år siden,men nå slurer de igjen. Spørsmål: På nett finner jeg at disse girene har det best med syntetisk ATF oje. Oljen skal både kjøle og smøre bedre. Leser at minimum Mobil 1 syntetisk ATF olje bør brukes.Det er denne oljen jeg har brukt i sommer. Er det noen som har synspunkter på dette. Noen sier les spesifikasjoner i brukerhåndboka,ja det står at det skal brukes ATF dexron 2,men er det forskjeller på mineral og syntetisk dexron ATF 2-3 ? Kan jeg samtidig spørre om det er noe som har oljekjøler liggende til denne kassen ? en liten boks som sitter på siden av kassen ? ønsker å kjøpe :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 (redigert) Tja... Ikke dumt å ta et lite steg tilbake og tenke litt når samme feil oppstår to år etter siste utbedring. Ville samtidig og sjekket om gearet kanskje er akkurat litt for lite til motoren du har. Denne her har du sikkert lest allerede: http://www.foleyengines.com/resources/tech-tips/hurth-marine-transmissions-ins-and-outs-basic-service ref gearoljekjøler ville jeg hørt med Runar: http://www.euromarine.no/ Redigert 9.Oktober.2016 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjøgrisen Svart 9.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Hei ,nei ikke for liten gir.HBW 150 holder for 50 hk motor.( Blir brukt HBW 100 til samme motor.) Har lest meg opp på sidene til foleyengine vedr. dette giret, og hvilken oljetype de anbefaler. Det stemmer fint med Mobil 1 helsyntetisk ATF Dexron olje som anbefales. Noen andre synspunkter ? eller noen som har oljekjøler å selge :) helst begge deler :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.