Jump to content

Hvordan får jeg vekk restene etter groe på skroget?

bkv

Recommended Posts

Hei

Min 15 fots Terhi har styrepult til styrbord, og ligger derfor lavere i vannet på denne siden når den ligger til kai. Vannet går over bunnstoffet.

Første sesong var det ikke noe problem. Andre sesong grodde det litt, men jeg ble kvitt det. Nå på slutten av tredje sesong hadde jeg begynt å dyrke blåskjell.

Etter spyling og vask har jeg ikke fått vekk alt. (Se bildet). Jeg går søkt her på forumet, men trenger fremdeles hjelp. Kan noen gi meg tips til hvordan jeg blir kvitt restene etter det som grodde på skroget?

Jeg bør vel legge bunnstoffet høyere?

Hilsen Bjørn

PS. Det som ser ut som striper er bare vann etter vasking. Det er de runde greiene jeg må bli kvitt.

bilde

Redigert av bkv (see edit history)

Rester av rur lar seg også fjerne med syre. Kjøp vernebriller (og ta dem på!), hansker som tåler syre og så kjøper du saltsyre på flaske som du gnir på med en fille. Vent litt og spyl av med masse, masse vann. Kan hende du må gjenta det og noe må du kanskje skrape lett på.

Er det svært mye er det i hvertfall bedre enn å skrape alt synes jeg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...