Jump to content

Noen som har båtplass på Padda - parkering..?

R.O

Recommended Posts

Jeg har noen kundebåter på Padda. Jeg har kun opplevd et par ganger å få parkering i bakken, selv om jeg stort sett har kommet dit tidlig på morgenen på hverdager når folk flest pleier å være på jobb. Jeg opplever stort sett både parkering og adkomst til båten som et mareritt. Nå skal jeg jobbe der noen dager igjen, kunden er informert om at han fort må regne noen ekstra timer bare fordi det er en halvtime å gå til og fra båten hver gang jeg må hente noe verktøy osv. Gruer meg allerde til å drasse ut 60 liter olje, spillolje, filtre, batterier og en haug tunge maskindeler ut på det forferdelige stedet.  Jeg er forøvrig enig i at det er fint der når en først er der ute så mulig man ser det annerledes når man har egen båt der ute, men sett fra min side som stort sett kun er der for å serve mine kunder er dette en av de værste båthavnene i hele oslofjorden. Jeg foretrekker heller en jobb i Tønsberg eller hvaler-skjærgården, selv om jeg kjører fra Bærum fremfor å jobbe der ute.

Personlig kunne jeg aldri tenke meg å ha båten på et så utilgjengelig sted. Jeg driver stadig med noen prosjekter ombord, men skal en ned i båten en tur på kvelden etter barn har lagt seg for å pusle med et eller annet prosjekt, eller drasse med seg øl, mat og bagasje på fredagen etter jobb, så blir terskelen for å bruke båten mye høyere enn når den er lett tilgjegnelig og en faktisk kan få gjort litt ombord på en kveld, utover å lete etter parkeringsplass og gå tur frem og tilbake til båten. 

Guest Avmønstret#

Spørs hvor på Padda du har båt ifht hvor langt det er å gå. Lå selv rett til venstre bortpå øye der, ikke spesielt langt å gå. Det er jo helt flatt for å si det sånn :-)

Men har man plass langt unna og må bære tungt så er absolutt ei tralle praktisk. 

Syns det var veldig fint der og gjorde mange jobber på båten i våres. Fant alltid parkering og spaserturen ut til båten i slike omgivelser var et stort pluss, men så trengte jeg forsåvidt ikke å løpe frem og tilbake til bilen heller da..

Søppeltømming og sugestasjon er det der, pluss den butikken med div plukk en kan få bruk for. Kort vei til dieselfylling nedenfor Holmlia litt inn i Bunnefjorden. 

--------------

Skal jeg finne noe negativt så må det være at jeg ikke ville badet der, men ser at andre gjør det så... en dauer vel ikke. Var redd støv og dritt fra Mosseveien skulle møkke båten ned, men opplevde ikke at det ble noe mer enn normalt i vinteropplag. 

Samlet sett, uten å ha hatt båten der om sommeren, syns jeg Padda er en veldig ok plass. Kjenner ikke sommerprisene men vinteropplaget i boblehavn var ikke spes dyrt heller (husker ikke hva jeg betalte utover at det ikke var dyrt). 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...