EtsiV Startet 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2016 Skulle skifte girolje på min 1990 mod johnson 40hk. Begge skruene er så ødelagt at flattjernet ikke får tak. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan få ut skruene? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 ...dersom ingen ser deg ville jeg tatt en liten meisel og en stor hammer og slått flatt inn på kanten av restene av skrutrekker sporet... Har du bilde av skruene? Sitér dette innlegget Link to post
Seabird1500 Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 (redigert) Er det ikke flat oppe og unbraco nede? Hadde samme problem med en 2001 50hk i fjor høst. Fikk slipt opp sporet på den øvre med mye tolmodighet og ei lita flatfil. En dremel gjør sikkert jobben på 1/10 av tiden. Brukte så en gigantisk flattekker som tok hele bredden i det nye overdim sporet. I den nedre unbraco skruen banka jeg inn en litt for stor 12kant torx bits. Hadde sikkert funka med vanlig 6kant også.. Redigert 10.Oktober.2016 av Seabird1500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
StåleK Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Har du en bits/skrutrekker som passer perfekt?. Jeg har hatt hell med å løsne gjenstridige oljeskruer med en grov Geilo skrutrekker med firkantet skaft slik at man hjelpe til litt med en skiftenøkkel samtidig som man kan legge mye press inn på skruen. Sitér dette innlegget Link to post
EtsiV Svart 10.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Det er flatt på begge skruer. Får prøve å file litt, og gå til anskaffelse av et større og mer firkantet flattjern:-) problemet er at noen før meg har prøvd å løsne disse, så sporet er blitt ganske mye større Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Jeg har akkurat det samme problemet som deg på min Evinrude 60 hk. Prøvde først med større skrutrekker noe som ikke fungerte... Så tok en flat skrutrekker og la den nesten flatt med skruen og banket på hjørne av sporet til skruen mot klokken, fungerte på begge skruene. Om du får løsnet de så får du bestemme om du vil bytte dem ut eller beholde de. Den nederste har magnet på seg for å samle slitasje spon fra drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Prøv slagskrujern, det bruker å funke Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Jepp, samme her, kjøpte en på clas ohlson, ser ikke ut som de har den lenger, men har en annen her http://m.clasohlson.com/no/Cocraft-slagtrekker/40-8869 Eneste måten å få ut skruene på på min gamle Evinrude Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.