Jump to content

OK pris for vinterklargjøring av en Mercruiser V8 bensin?


Hosse

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...

Drar liv i denne tråden igjen. 

 

Det er litt bekymringsverdig det du skriver Knappern. Nå har 3 svært båtvante personer vært å kjent på akslingen til drevet. Fikk også en av de ansatte på plastbåtservice til å kjenne på akslingen. Ingen mente at det måtte byttes. Kun fettes opp og monteres tilbake.

 

Jeg har jo fortsatt den dunkingen i bakhodet. 

 

Skulle svært gjerne hatt en mekaniker som er anbefalt av dere på forumet her, på plass og hjulpet meg med å besiktige akslingen, bytte belger og montere tilbake drevet. Alle tips mottas med stort takk!

Link to post

Det kan være svært vanskelig å kjenne feil på kryssene. Enkelte ganger kjenner man det med en gang, andre ganger er det så å si umulig å kjenne, altså det er ingen lugging eller slakk å snakke om, men kryssene gir fremdeles fra seg ulyd i visse posisjoner.

 

Det er jo selvfølgelig også en teoretisk mulighet for at det er kast i selve akselen, men det er omtrent like vanlig som pingvintenner.

Det er også mulig at disse dunkelydene du har hørt kommer fra et annet sted enn kryssene, men det du beskriver er gjerne typisk for nettopp kryssene.

 

Kryssene er uansett forholdsvis enkle å bytte, og koster nok rett rundt tusenlappen per stykk hos en forhandler.

På eBay, kanskje rundt halve prisen for originale Quicksilver kryss, og ettersom det sannsynligvis er standard Hardy Spicer kryss uansett, så er det sikkert enda billigere om man klarer å finne det rette delenummeret.

 

 

Link to post

Fikk svar fra mekanikeren som meldte fra om at jeg må skifte akslingen:

 

I have concluded that the input shaft ass. needed to be changed because none of those parts are water proof and especially to salt water. If you want to save money then you can remove the input shaft#9  from the drive, tape the spline area#13 on the shaft and have it glass blown. After that you need to change the u-joints#12 and the input shaft or #10 and then paint it and reinstall in the drive. The seal on the dive must be changed as well. This job for us will cost about the same as changing it with a new one. If you do not do this it will lead to a leak in the drive plus the u joints will seize!! So if you fix it now or mid-season it has to be done.

Link to post

 

Vrod skrev for 20 timer siden:

Du skriver i starten på denne tråden at den tar inn vann, hvor kommer vannet inn hvis det er mulig og se det? Hvis det er noe vann i motorrommet så vil det være en ide og finne ut hvor det kommer fra.

Ja, den tok inn vann i fjor. Men jeg så også at belgen til gear shift wiren var uten låsring. Regnet med at dette var grunn til at den tok inn vann. 

Redigert av Hosse (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...