Knappern Svart 20.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2016 Forresten så mener jeg Ravns garage skulle ha rundt 4000 for ny Aksel. Men dem hadde en bra brukt jeg fikk rimelig, hør med dem om dem kan gi noen tips. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Hosse Svart 22.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2016 Ravn tar 5.600kr for hele akslingen. Sjekket det nylig. Merkelig at jeg ikke kjenner noe slark der selv..? Også merkelig at jeg ikke bare kan bytte deler av akslingen. Ser jo veldig pen ut. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 22.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2016 Har prøvd å vise retninger du må sjekke slark på aksel. https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/aksel.jpg Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Hosse Svart 22.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2016 Har prøvd å vise retninger du må sjekke slark på aksel. https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/aksel.jpg Tusen takk! Sjekker i ettermiddag. Uansett, dette skal vel gå å overhale? Dvs ikke bytte hele? Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 22.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2016 Ja jeg mener det skal kunne byttes/overhales. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2016 Det krysset kan du bytte pass på og få nytt kryss med smøre nippel økonomi deler har nok det eller uni cardang Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 26.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Priset på akslingen som går inn i motoren koster 2.000 kr (blå ring). Komplett aksling koster 5600 kr på Ravn (rosa ring). Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Men du kan kjøpe di 2 kryssa nr12 løse er standar kryss det Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Drar liv i denne tråden igjen. Det er litt bekymringsverdig det du skriver Knappern. Nå har 3 svært båtvante personer vært å kjent på akslingen til drevet. Fikk også en av de ansatte på plastbåtservice til å kjenne på akslingen. Ingen mente at det måtte byttes. Kun fettes opp og monteres tilbake. Jeg har jo fortsatt den dunkingen i bakhodet. Skulle svært gjerne hatt en mekaniker som er anbefalt av dere på forumet her, på plass og hjulpet meg med å besiktige akslingen, bytte belger og montere tilbake drevet. Alle tips mottas med stort takk! Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Du skriver i starten på denne tråden at den tar inn vann, hvor kommer vannet inn hvis det er mulig og se det? Hvis det er noe vann i motorrommet så vil det være en ide og finne ut hvor det kommer fra. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
adeneo Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Det kan være svært vanskelig å kjenne feil på kryssene. Enkelte ganger kjenner man det med en gang, andre ganger er det så å si umulig å kjenne, altså det er ingen lugging eller slakk å snakke om, men kryssene gir fremdeles fra seg ulyd i visse posisjoner. Det er jo selvfølgelig også en teoretisk mulighet for at det er kast i selve akselen, men det er omtrent like vanlig som pingvintenner. Det er også mulig at disse dunkelydene du har hørt kommer fra et annet sted enn kryssene, men det du beskriver er gjerne typisk for nettopp kryssene. Kryssene er uansett forholdsvis enkle å bytte, og koster nok rett rundt tusenlappen per stykk hos en forhandler. På eBay, kanskje rundt halve prisen for originale Quicksilver kryss, og ettersom det sannsynligvis er standard Hardy Spicer kryss uansett, så er det sikkert enda billigere om man klarer å finne det rette delenummeret. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Du kan jo bestille besiktigelse hos KNBF..... humrehumre...? Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Fikk svar fra mekanikeren som meldte fra om at jeg må skifte akslingen: I have concluded that the input shaft ass. needed to be changed because none of those parts are water proof and especially to salt water. If you want to save money then you can remove the input shaft#9 from the drive, tape the spline area#13 on the shaft and have it glass blown. After that you need to change the u-joints#12 and the input shaft or #10 and then paint it and reinstall in the drive. The seal on the dive must be changed as well. This job for us will cost about the same as changing it with a new one. If you do not do this it will lead to a leak in the drive plus the u joints will seize!! So if you fix it now or mid-season it has to be done. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 (redigert) Vrod skrev for 20 timer siden: Du skriver i starten på denne tråden at den tar inn vann, hvor kommer vannet inn hvis det er mulig og se det? Hvis det er noe vann i motorrommet så vil det være en ide og finne ut hvor det kommer fra. Ja, den tok inn vann i fjor. Men jeg så også at belgen til gear shift wiren var uten låsring. Regnet med at dette var grunn til at den tok inn vann. Redigert 14.April.2017 av Hosse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.