Hosse Startet 16.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2016 Begynner å bli bekymret for at ting skal begynne å fryse i båten min som nå står i hagen. Første problemet jeg støtte på var ferskvannstanken. Hvordan kan jeg tømme denne? Noen her som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Åpne kranen og ta en laaang kopp kaffe? Er i alle fall den metoden jeg har brukt i 20 år.. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 16.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 (redigert) @fantino: haha, det er jo ikke en dum idé! Funker det like bra med en kopp the?:-) Redigert 16.Oktober.2016 av Hosse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Ikke svar på det du spør om, men sikkert av interesse for eiere av denne båten: Total renovering av en Scand 7600 Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 (redigert) Du klarer ikke å tømme varmtvannstanken på denne måten, uansett hvor mye te-vann du koker. Denne må tømmes via egen tappekran på selve berederen, litt avhengig av hvilken type du har. Dersom ikke denne tømmes helt er du nesten garantert at den frostsprenges. Ta et bilde av fronten på berederen, så er det sikkert noen her som kan gi deg tips videre. Redigert 16.Oktober.2016 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Etter at tanken er tom pleier jeg å suge kranene tomme med en våtstøvsuger. Husk å tømme varmtvannsbereder også. Den har nok tappekran. ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Fantino Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 For ordens skyld: Jeg svarte på å tømme 'ferskvannstanken'. Ikke bereder. Pleier å la pumpa gå og bygge litt trykk og åpne de ulike kranene vekselvis slik at de får blåst ut mesteparten av vannet først kaldtvann og deretter varmt slik at VVB tømmes noenlunde, og så drenere VVB via overtrykksventilen på innløpet. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 16.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Jeg tømte ferskvannstanken nå på den måten og det gikk fint. Tviler på at jeg fikk ut alt da dessverre.. Jeg har ingen bereder i båten min. Kun kaldtvannstank. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Om du lar pumpa bygge trykk og så åpner slik at de siste dråpene den får tak i fiser ut sammen med lufta så er min erfaring at det går helt fint. Husk dusjarmatur på badeplattforma. Det er det som pleier å gå istykker (har glemt det selv 2 vintre). Om du fortsatt er bekymret kan du helle på dette stoffet og gjenta prosedyren slik at slanger og armaturer blir gjennomspylt: http://www.seatronic.no/opplagsutstyr-avfuktere-c-89_175/giftfri-frostvaeske-p-1969 Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 16.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2016 Vi bruker den ikke til drikkevann, så vi tømmer den og heller oppi 3 liter med giftfri frostvæske. Starter pumpa og lar vannet renne til frostvæske kommer ut i vasken. Husk å gjør det samme bak på dusjen ! Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.