Jump to content

Hydraulisk styring til Mercury 10/15/20

-morten-

Recommended Posts

Hei til min sønns store skuffelse så stod styringa på båten hans fast i dag! Jeg skifta vire i sommer, og den funka greit i sommer. Forrige eier klaga på tung styring når det ble kaldt i været. Når jeg bytta motor i sommer kobla jeg bare på samme styringa. Men det er sylinder hylse innebygget i motorbraketten, og stagene tror jeg fulgte med. men trenger sikkert rattpumpe og slanger osv. Noen som har montert slikt på småmotorer? ser jo komplett sett er ganske dyrt, men da er jo hylse og alt med, noe som er der fra før! noen som vet hva man trenger og hvor man kan få kjøt slikt?

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

2016 mod Mercury Viking 4t.   Det er ikke sylynder nei men interegrert styrerør i motorbraketten. de settene jeg har sett på nettet er relativt kostbare men opp til 150HK  Det er sikkert noen mindre typer som passer småmotorer!?  

slik ser den ut.

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Tenkte kansje det fantes noen rimelige løsninger til småmotorer.  får heller kjøpe ny styresnekke og en nyere type styrestag.. Jeg tipper det er fuktpærler inni det gamle styrestaget. har prøvd å reingjøre og smøre opp det igjen men det virker som om det som står på er en dårlig patent. og det er en del slark i styresnekka. Viren var ny i år. Den hydrauliske styringa på vår 115hk er ihevrtfal mye lettere enn den på sønnens 10hk! Noen som har forslag til et bra mekanisk styringssett, med god kvalitet beregnet for 10-30 hk? Tror svakheten på det som er montert er null tetting. det er jo bare en stang i et rør og har ingen form for tettning i forhold til smuss og fukt. det er også vinklet oppover til braketten på motor.  Motoren dreier forøverig veldig lett

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...