Jump to content

Hvor kjøpe GPS antenne til Raymarine C120?

jone

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en brukt Raymarine C120 kartplotter, men under demontering av utstyret forsvant GPS antennen i havet.

Kan noen her fortelle meg hvordan jeg kommer meg utav dette uten for store kostnader, finnes det alternative uorginale antenner jeg kan bruke, noen som vet om brukte slike GPS antenner? 

Følg med på Finn og se om noe dukker opp. Vinteren er jo en vanlig tid for oppgraderinger, så det kan jo tenkes at noen prøver å selge unna gammelt utstyr.

Alternativt kan du sjekke eBay osv, men da kommer frakt over Atlanteren i tillegg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Raymarine C120 har ikke innebygget GPS , så du trenger mer enn en antenne,  det var faktisk hele GPS sensoren du mistet i havet.  Hvis du mener den halvrunde  " soppen", som de fleste har ute.  Tror de er ganske dyre.

Har selv C120W, trodde den var lik i widescreen versjon? Har innebygd og funker fint for oss...

kjøpte for par år siden på bilskrot orginalt gps antena fra 08 mod passat, lådet på kontakt virker som bare det,

skal se i morgen om jeg har noe antenner ligganes på jobb,

har dette så sender deg den gratis

Et dårlig råd!

C120 trenger "antenne" med integrert GPS mottager og seatalk grensesnitt. Det finner du neppe i en gammel Passat.....

Hei

Du har egentlig 2 valg på denne plotteren:

1 Du kan bruke den orginale RS12 , men husk at bade RS125 og RS130 har bade bedre nøyaktighet og er kjappere på oppdatering.

2 Du kan bruke en standard NMEA sensor fra hvilken som helst leverandør, om du ikke broker denne inngangen til annet ustyr. Dette forutsetter jo at du har tilgang på den orginale NMEA kabelen

Takk for tips og råd, men i kveld fang jeg den rette antennen på finn.no så nå er systemet snart oppe å gå.

Synes at disse gamle Raymarine greiene har en alt for høy pris med tanke på at det er nesten umulig å få tak i deler og utstyr som en mangler. Har erfart at det er en dårlig ide å kjøpe noe som ikke er komplett.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...