jone Startet 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2016 Jeg har kjøpt en brukt Raymarine C120 kartplotter, men under demontering av utstyret forsvant GPS antennen i havet. Kan noen her fortelle meg hvordan jeg kommer meg utav dette uten for store kostnader, finnes det alternative uorginale antenner jeg kan bruke, noen som vet om brukte slike GPS antenner? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Følg med på Finn og se om noe dukker opp. Vinteren er jo en vanlig tid for oppgraderinger, så det kan jo tenkes at noen prøver å selge unna gammelt utstyr. Alternativt kan du sjekke eBay osv, men da kommer frakt over Atlanteren i tillegg. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 (redigert) Det eneste jeg kan si er at du trenger en gps-antenne som snakker seatalk (ver 1), men det visste du kanskje allerede... Redigert 18.Oktober.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Emil13 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 kjøpte for par år siden på bilskrot orginalt gps antena fra 08 mod passat, lådet på kontakt virker som bare det, skal se i morgen om jeg har noe antenner ligganes på jobb, har dette så sender deg den gratis Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Raymarine C120 har ikke innebygget GPS , så du trenger mer enn en antenne, det var faktisk hele GPS sensoren du mistet i havet. Hvis du mener den halvrunde " soppen", som de fleste har ute. Tror de er ganske dyre. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Ballard skrev On 18.10.2016 at 20.18: Raymarine C120 har ikke innebygget GPS , så du trenger mer enn en antenne, det var faktisk hele GPS sensoren du mistet i havet. Hvis du mener den halvrunde " soppen", som de fleste har ute. Tror de er ganske dyre. Har selv C120W, trodde den var lik i widescreen versjon? Har innebygd og funker fint for oss... Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Vet ikke hva du legger i store kostnader, men Seatronic har vel til rundt 1 båtpenge har de ikke? Ring og spør ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Emil13 skrev On 18.10.2016 at 19.12: kjøpte for par år siden på bilskrot orginalt gps antena fra 08 mod passat, lådet på kontakt virker som bare det, skal se i morgen om jeg har noe antenner ligganes på jobb, har dette så sender deg den gratis Et dårlig råd! C120 trenger "antenne" med integrert GPS mottager og seatalk grensesnitt. Det finner du neppe i en gammel Passat..... Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Hva med denne ? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84490374 Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 (redigert) Seatronic har GPS til denne. Dette er en Raymarine RS130 http://www.seatronic.no/antenner-tilbehor-gps-c-56_304/raymarine-rs130-pluss-p-2114 Redigert 19.Oktober.2016 av Geir Kallevik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Har sett den hos Seatronics, men jeg hadde håpet å komme ut av dette litt rimeligere Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Hei Du har egentlig 2 valg på denne plotteren: 1 Du kan bruke den orginale RS12 , men husk at bade RS125 og RS130 har bade bedre nøyaktighet og er kjappere på oppdatering. 2 Du kan bruke en standard NMEA sensor fra hvilken som helst leverandør, om du ikke broker denne inngangen til annet ustyr. Dette forutsetter jo at du har tilgang på den orginale NMEA kabelen Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Har en pent brukt du kan få til en spenn. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Snekkefart Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Mener du kan bruke Garmin sin GPS 19x HVS med NMEA0183 ut. Ligger på ca 1.900,- mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 24.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Takk for tips og råd, men i kveld fang jeg den rette antennen på finn.no så nå er systemet snart oppe å gå. Synes at disse gamle Raymarine greiene har en alt for høy pris med tanke på at det er nesten umulig å få tak i deler og utstyr som en mangler. Har erfart at det er en dårlig ide å kjøpe noe som ikke er komplett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.