Seasunshine Startet 19.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2016 Jeg har anskaffet en gammel, men fin, pioner 8 fots som jeg har tenkt å bruke som lettbåt til vår Beneteau First 345. Seilbåten er utstyrt med daviter på targabøylen, så min plan er å ha jolla plassert der under innaskjærs seilas samt når den ikke er i bruk i havn.Ei slik jolle kan jo imidlertid romme anselige mengder vann dersom det regner. Det blir fort for tungt for davitene, så jeg funderer på muligheten for å montere en drensplugg i akterspeilet på jolla. Den er jo laget av feit, myk plast og med dobbelt skrog, så jeg ser for meg en løsning med en rørstuss eller slange som går mellom ytre og indre skrog og som kan lukkes når jolla skal på sjøen. Er det noen som vellykket har gjennomført en slik operasjon, eller for den saks skyld har forsøkt, og feilet? Tips, tanker og ideer mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2016 Hei Eg har vore inne på same tanken, på ein hauggamal stadyjolla me har. Eg vurderte å montera eit røyr med utvendig gjenger, men fekk aldri tak ei eit slik. Nokre småsprekker i akterspeglet blei reparert ved å spruta inn litt byggskum, og klining med sika når byggskummet var herda. Jolla er berre ei leikejolla for ungane, men dette har funka fint. Eg vonar dette var til litt hjelp. Sjølv hadde eg solgt jolla, og kjøpt ei stady- eller riverjolla med drenering. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 19.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2016 Kan jeg få foreslå å prøve å lage en ordning med vaier så du får hengt jolla opp ned i davitene ? Da renner vannet rett av ? Skal vel ikke være altfor vanskelig å snekre sammen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.