Adriatic27 Startet 24.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2016 Kjære forum. Jeg har en 1987 Scand Adriatic 27" med VP AQAD41A motor og VP290DP drev. Den er litt hakkete og rar på styringen (mulig gammel kabel?). Noen gang kan den henge seg litt opp ved rattutslag helt mot babord (mulig dette kommer av styresylinder?). Jeg har ikke åpnet opp inn mot styringssystemet for å sjekke det ennå, tenkte å gjøre dette i vinter, og prøver å finne ut av hvilke type system jeg har og har søkt litt på mulige feil uten å finne noe godt svar. Har noen peiling på hva som kan være feil? Har en mistanke om at det er en gammel kabel og at styresylinder er gåen? Har sett gjennom systemene på siden under, under Steering, men klarer ikke å finne ut hvilken som gjelder for min båt. https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7745630.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Er det drev er det nok under power steering du må se. Ofte problem på gamle drev at styrehjelmem korroderer om den ikke blir smurt jevnlig. Ta av styrestaget bak på skjoldet og se om du kan dra drevet lett fra side til side. Går det tregt ville jeg begynt med å demontere styrehjelm for rengjøring og smøring. Hjelper ikke dette er nok neste punkt wire, koble fra på hydraulikk sylinderen og teste da om rattet går lett. Eller motsatt om båten ligger på vannet. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
bellen Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Har du sjekket om det er olje på hydraulikken? Begynder den å bli tom, så vil du få hakking i styringen og det går da ikkje lenge før du har null styring. Sitér dette innlegget Link to post
Adriatic27 Svart 24.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Takk for gode råd. Skal ta en sjekk av alle punktene som er nevt. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Adriatic Svart 11.Januar.2017 Del på Facebook Svart 11.Januar.2017 Hei Fant du ut av det. Eg har også samme symptomer på styringen. Virker som styringen henger litt før den reagerer, akkurat som om en ventil henger litt og må ha trykk for å opne. Sitér dette innlegget Kuling 14,5, Peto 14, With 19, Scand 25 Classic, Pioner 325 sport, Fjordling 17, Nordkapp 22, Scand Adriatic 27 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.