Wallas Service Svart 6.November.2016 Link til dette innlegget Svart 6.November.2016 Du sa i første innlegg at du har en 2400, så jeg tar utgangspunkt i den. 100 ml ila 40 min er for lite. Det tilsvarer bare 150 ml/h. Wallas 2400 skal ha ca 220 ml/h ved høy effekt, og ca 100 ml/h ved lav effekt. Har du tatt tiden på pumpeslagene? Riktig takt skal være ca 10 slag/tikk ila 12 sek ved høy effekt, og ca 26 slag/tikk ved lav effekt. Stemmer takten er det noe feil ved pumpen som gjør at den ikke skaffer det den skal. Stemmer ikke takten er det en eller annen som har vært borti justeringsskruene på kretskortet og endret takten av en eller annen grunn. Eller at det er noe galt med kretskortet. Når varmeren står rett vei, og med varmeutløpet mot høyre, er det 4 justeringsskruer i nedkant mot deg på kretskortet. Rekkefølgen er slik: Low-fuel, high-fuel, low-air, high-air. Air i dette tilfellet er spenningen (v) til brennluftviftemotor. Med et lite skrujern kan det justeres opp (medsols) eller ned (motsols). Juster helst bare en kvart omdreining i gangen, max en halv. Drivstoff-forbruket måler du med et måleglass, og tiden du bruker pr måling er 6 min. Gang forbruket ila 6 min med 10 og du har forbruk pr time. Forbruket ved høy effekt skal være 210-220 ml/h (min/max), forbruket ved lav effekt skal være 95-100 ml/h Når forbruket økes må du også justere spenningen til viftemotoren. Spenningen skal være 6.0 - 6,5 V ved høy effekt, og 4,5 - 5.0 ved lav effekt. Har du en eldre Wallas 2400 (serienr inntil 3435) økes det med 1 V Er det ikke mulig å justere på kretskortet, er det feil ved kortet. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
ElGapitan Svart 7.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2016 Takk for utrolig grundige og lærerike tilbakemeldinger, får ta turen ut med ml mål og stoppeklokke :-) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 7.November.2016 Link til dette innlegget Svart 7.November.2016 Litt fjernhjelp kan jeg jo bidra med Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.