Jørgen S Startet 27.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2016 Hei! En liten undring fra min side. Ser etter motorer som kan passe i min myra 23. Det har dukket opp en Yanmar 55hk på finn, og det fikk meg til å tenke på om denne motoren kanskje kunne vært passende. Denne motoren har en løen girkasse, men girkassa som sitter i båten min nå er fin. Og har riktig utveksling for yanmarens turtall. (gitt at kraften er tilstrekkelig) Giret mitt er en Volvo RB 1.91-1 tilknyttet en Volvo bb115b (b20) bensin. Kunne jeg laget en adapterplate mellom yanmaren og volvo-giret? Båten er en Myra 23 Fisherman (finnes en tråd på denne her inne) 23 fot halvplaner, veier 2 tonn. Båten gjør i dag 12 knop med Volvoen. Vil 55 yanmarhester kunne dytte denne båten opp i samme hastighet trur dere? Sånn helt optimalt, ville jeg kanskje hatt 80+hester for å ha litt å gå på ved stor medsjø. Men veldig begrensa hva jeg har plass til, og økonomi til. Har noen noe forslag til alternativ motorisering? Jeg håper å komme under 30000. Hvis dere mener det er håpløst å oppfylle fartsønske med dette budsjettet, må jeg kanskje vurdere mindre motor. Som en sidenote, så vurderer jeg også å kjøpe noe annet. Setter stor pris på evt. Hjelp :) Hvis jeg bytter motoren, blir det prosjekttråd! Med vennlig hilsen Jørgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.