Hosse Startet 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2016 Tenkte bytte vindu skjermen på min Scand 7600 Dynamic i helgen. Når jeg skal ta bort den gamle ser jeg at den er limt med masse silicon. Ser ikke orginalt ut, så dette er noe noen gjort i etterkant. Den er også godt skrudd. På den nye skjermen ser jeg ingen rester etter silicone. Skal jeg kjøre fast den nye med eller uten silicone? Blir vanskelig å få på silicone pent i etterkant.. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 tror nok du må ha på noe silikon masse om det er mellom skrog og vindskjerm om du ikker gjør det kommer det til og lekke som en sil rundt vindskjerm og inn i båten Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Eg måtte bytte skjerm på min båt kjøpt ny i 2004. Ble skade på skjerm under transport. Den originale var kun skrudd. Eg monterte og brukte ingen tettingsmasse. Eg opplevde aldri det kom vann inn. Meiner det ligger en liten pakning under skjerm. Vann som kommer inn må og finne vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Det er vel så enkelt at det må våre en form for tettning mellom vindskjerm og båt?Enten pakkning eller fugemasse. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 30.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Det er en dreneringskanal som går rundt hele vinduet og it i bakkant. Holder kanskje det? Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 19.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2016 Fikk svar fra Agder. Det skal tydeligvis være en list under hele saken. kostet 500 kr for hele skjermen, så bestiller opp en sånn fra Agder Boat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.