Biam1 Startet 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2016 (redigert) Hjelp! ? Girhendel er knekt (plast) på min ellers så trofaste 4 hk mariner.. noen med erfaring på bytte denne? Må vel begynnne jakten på brukt del .. Redigert 29.Oktober.2016 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Powerhead må vel av for å løsne den på innsiden tenker jeg ? Er nokså grei jobb, så bare en ny girhendel og powerhead pakning så er det i boks ? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 29.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Hva er Powehead? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Neida, den trenger ikke av. Lett å skifte på disse motorene Men dyr orginal del, se etter brukt Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Sjekk med Ravns Garage!https://www.ravnsgarage.no/ De har mye bruktdeler på lager! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Neida, den trenger ikke av. Lett å skifte på disse motorene Men dyr orginal del, se etter brukt Eller tar jeg feil ? Jeg trodde spaken var festet med skrue på tappen som stikker ut, men ble plutselig usikker, er den vulkanisert på der ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Obs! Avbildet motor er lik Tohatsu. Samarbeidet med Yamaha opphørte en gang på 80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Eller tar jeg feil ? Jeg trodde spaken var festet med skrue på tappen som stikker ut, men ble plutselig usikker, er den vulkanisert på der ? Jeg mener å huske at det sitter en bolt på innsiden, så powerhead må av for å komme til. Powerhead er altså er altså motoren med alt tilbehør under dekselet, selve motorblokka :) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Hei!Jeg var akkurat en tur ute i garasjen og løfta på lokket til min 5hk Mariner av samme generasjon. Det ser ut som "engestol" har rett. Dette må angripes fra innsiden, og festet sitter så langt ned at motor-enheten nok må ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 skru av de 4 eller 6 10mm hodene som er græ da kan du løfte av powerhead da ser du en blank skrue som holder staget fast i plasten som er knekt . slå ut biten og rens hullet for salt og kalk smør gått inne i hullet og på akslingen . i service buletin fra Yamaha står det att du kan borre inn en smørenippel på uttersia . de nyeste hadde dette orginalt . bernt Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Dette er vel en "Mercury-Mariner" og ikke en Yamaha-Mariner" ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.