Jump to content

Uttern S52 ustabil i vannet

furhan

Recommended Posts

En onkel av meg har en 2005 modell Uttern S52 som ligger ca 8 cm dypere i vannet enn når den var ny. Den er også betydelig mer ustabil når man får den opp i litt fart. Det står en Optimax 75 på den. Den legger seg skjevt i vannet når den har fart (babord side er nærmere vannflaten enn styrbord)

Første jeg tenkte på var vann i dobbeltbunn, men det kommer ikke ut en en dråpe av dreneringspluggen bak på båten når det tas av.

Noen som har noen tips om hva dette kan være?

Hans Petter

En annen ting som ikke er nevnt: Så mye tyngre som båten har blitt i vannet, må det da ha gitt seg utslag i fart? Større vansker med å komme opp i plan og redusert toppfart i forhold til da den var ny? Hvis ikke, kan det være noen som husker feil, som noen tidligere har antyda!? 

• 6 år senere...
furhan skrev On 29.10.2016 at 22.22:

En onkel av meg har en 2005 modell Uttern S52 som ligger ca 8 cm dypere i vannet enn når den var ny. Den er også betydelig mer ustabil når man får den opp i litt fart. Det står en Optimax 75 på den. Den legger seg skjevt i vannet når den har fart (babord side er nærmere vannflaten enn styrbord)

Første jeg tenkte på var vann i dobbeltbunn, men det kommer ikke ut en en dråpe av dreneringspluggen bak på båten når det tas av.

Noen som har noen tips om hva dette kan være?

Hei. 

Fant du noen gang ut hva problemet var? Har en kamerat som har samme båt og samme problem, at den går skjevt når den ligger i plan. Men rett når den ligger stille. 

Han har heller ikke bunnplugg, er det originalt? Bilde av bunnpluggen? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...