furhan Startet 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2016 En onkel av meg har en 2005 modell Uttern S52 som ligger ca 8 cm dypere i vannet enn når den var ny. Den er også betydelig mer ustabil når man får den opp i litt fart. Det står en Optimax 75 på den. Den legger seg skjevt i vannet når den har fart (babord side er nærmere vannflaten enn styrbord) Første jeg tenkte på var vann i dobbeltbunn, men det kommer ikke ut en en dråpe av dreneringspluggen bak på båten når det tas av. Noen som har noen tips om hva dette kan være? Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Janoho Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Det er nok riktig som du sier at den har vann i dobbeltbunnen, er kanskje skum der som har suget til seg vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Dumt spm, men båten står slik at vannet får sjans å renne bakover? Eg tiltet hengeren min bare litt, og da rant det plutselig mye mer vann ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Det høres rart ut. Tipper du må ha ca 500 kg (eller minst 6 voksne)ekstra for å senke båten 8 cm i en sån type båt. Er du sikker på at du husker riktig vannlinje? Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Tenke historikk: Har dette oppstått plutselig eller har det skjedd gradvis over tid..alle 11 årene? Og har det eventuelt blitt gjort noe med det tidligere? Er noen skade i skroget lokalisert? Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 En annen ting som ikke er nevnt: Så mye tyngre som båten har blitt i vannet, må det da ha gitt seg utslag i fart? Større vansker med å komme opp i plan og redusert toppfart i forhold til da den var ny? Hvis ikke, kan det være noen som husker feil, som noen tidligere har antyda!? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 13.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2023 furhan skrev On 29.10.2016 at 22.22: En onkel av meg har en 2005 modell Uttern S52 som ligger ca 8 cm dypere i vannet enn når den var ny. Den er også betydelig mer ustabil når man får den opp i litt fart. Det står en Optimax 75 på den. Den legger seg skjevt i vannet når den har fart (babord side er nærmere vannflaten enn styrbord) Første jeg tenkte på var vann i dobbeltbunn, men det kommer ikke ut en en dråpe av dreneringspluggen bak på båten når det tas av. Noen som har noen tips om hva dette kan være? Hei. Fant du noen gang ut hva problemet var? Har en kamerat som har samme båt og samme problem, at den går skjevt når den ligger i plan. Men rett når den ligger stille. Han har heller ikke bunnplugg, er det originalt? Bilde av bunnpluggen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.